Índex del llibre:

De la il·lusió al desencís

La Transició valenciana a través de Valencia Semanal

Carles X. Senso Vila

Col·lecció: Oberta, 227

ISBN: 978-84-370-9917-0

Matèria: història, sociologia i política

Submatèries: història contemporània

Idioma: català

Any ed.: 2017

Format: 16,5 x 23 cm.

Aquest estudi fa una aproximació als esdeveniments més importants de la Transició al País Valencià. En la revista Valencia Semanal es concentren moltes de les claus de la vida politicosocial valenciana i espanyola. Un setmanari que, tot i no ser un mitjà de gran èxit comercial, va tenir gran ressò en l’esfera política, i va esdevenir escola de periodistes i experiment avantguardista.

Altres formats:

eBook

Els renovats debats sobre la Transició han mostrat que hi ha una distància important entre la construcció de la memòria i els fets reals. En els escassos anys de la Transició es configuraren moltes de les claus que definiren la realitat valenciana de les dècades següents, i és per això que es fan necessàries altres mirades revisionistes que analitzen la història amb objectivitat i equilibri. Al setmanari Valencia Semanal, que va tenir gran ressò en l’esfera política, es concentren moltes de les claus de la vida politicosocial valenciana i espanyola. Fou alhora escola de periodistes i experiment avantguardista; espectador, però també protagonista de les lluites fratricides pel poder, amb l’ascens i la caiguda de polítics històrics. Aquest estudi realitza una aproximació als esdeveniments més importants del període al País Valencià.