De la Educación de las Damas

Coeditor: Ediciones Cátedra

Any ed.: 2019

Pàgines: 200

Poulain de la Barre, deixeble de Descartes, destina la seua obra "De l’educació de les dames", igual que la resta de tractats, a la difusió de la filosofia cartesiana; s'inscriu dins de la polèmica sobre les dones que s'estén en l'àmbit mundà i cortesà de la segona meitat del segle XVII i centra el debat sobre la igualtat dels sexes en la instrucció femenina, qüestió que serà crucial en els segles esdevenidors. Poulain de la Barre és un filòsof de la modernitat, un preil·lustrat. El feminisme, sens dubte, té un deute amb ell, ja que fou el primer a dotar-lo d'un fonament racional inqüestionable, subministrant el gran argument il·lustrat: en nom de la raó es deriven iguals drets per als dos sexes, i el primer n’és el dret a exercitar-la per a poder desenvolupar-se plenament com a ésser humà. El dret a l'educació no consisteix en una altra cosa.

de la Barre, P. [Poulain] (2019). De la Educación de las Damas. Universitat de València.

de la Barre, Poulain. De la Educación de las Damas. Universitat de València, 2019.

DE LA BARRE, Poulain. De la Educación de las Damas. Valencia: Universitat de València, 2019. ISBN 978-84-376-3901-7.

de la Barre, Poulain. De la Educación de las Damas. Valencia: Universitat de València; 2019. 200 p.