Bóvedas de la arquitectura gótica valenciana

Traza y Montea

Juan Carlos Navarro Fajardo

ISBN: 978-84-370-6440-6

Matèria: art

Submatèries: teoria i ensenyament

Any ed.: 2006

La història del disseny arquitectònic en l'Edat Mitjana ha estat el nostre punt de partida per a estudiar els sistemes voltats del gòtic valencià. Amb aquests coneixements previs s'aborda aquesta obra, sobre la base d'un catàleg elaborat amb aquest motiu de les creueries dels edificis estudiats. Partim del convenciment que el dibuix era l'eina imprescindible en la producció de les estructures voltades. Per aquesta raó, seguint el sistema medieval de traces i plantilles, dibuixem totes i cada una de les creueries més representatives de l'àmbit valencià. El dibuix permet conèixer les claus de la seua concepció i descobreix infinitat de detalls que d'una altra manera haurien passat inadvertits. Pilars, capitells, mènsules, bandes decoratives, nervadures, claus i plementeries, han estat estudiats i comparats, posant en relleu la seua evolució tipològica.

Navarro Fajardo, J. C. [Juan Carlos] (2006). Bóvedas de la arquitectura gótica valenciana. Traza y Montea. Universitat de València.

Navarro Fajardo, Juan Carlos. Bóvedas de la arquitectura gótica valenciana. Traza y Montea. Universitat de València, 2006.

NAVARRO FAJARDO, Juan Carlos. Bóvedas de la arquitectura gótica valenciana. Traza y Montea. Valencia: Universitat de València, 2006. ISBN 978-84-370-6440-6.

Navarro Fajardo, Juan Carlos. Bóvedas de la arquitectura gótica valenciana. Traza y Montea. Valencia: Universitat de València; 2006. 244 p.