Product Documents

Arte, gusto y estética en la Encyclopédie

AA. DD. Romà de la Calle, ed.

Traducció: Josep Monter

Col·lecció: Estètica&Crítica, 29

ISBN: 978-84-370-7322-4

Matèria: art

Submatèries: teoria i ensenyament

Coeditor: Fundació General de la Universitat. Patronat Martínez Guerricabeitia

Any ed.: 2009

A manera d'antologia, es presenten al lector uns materials textuals sens dubte rellevants històricament, amb un fil conductor comú que subratlla el nou enfocament que el segle XVIII va concedir a les qüestions de l'àmbit de "l'Estètica". Aquesta nova disciplina il·lustrada, va intentar sistematitzar, des dels seus inicis oficials (Baumgarten, 1750), termes, entre l'arc de la teoria i de la pràctica, a primera vista dispars com art, tècnica, bellesa, gust, crítica, judici, poètica, imitació, expressió, belles arts o belle nature, per citar només alguns dels articles que la Encyclopédie va fer eloqüentment seus al llarg dels seus diferents volums.

ENTRE EL ARTE, EL GUSTO, LA CRÍTICA Y LA ESTÉTICA

Romà de la Calle: Una breve mirada sobre la Encyclopédie, a manera de pre-texto

Parte primera

EN TORNO AL CONCEPTO DE ARTE

Denis Diderot: Arte

Jean-François Marmontel: Arte. Artes liberales

Johann Georg Sulzer: Arte. Bellas Artes

Parte segunda

EN TORNO AL DOMINIO DEL GUSTO

François Marie Arouet Voltaire: Gusto

Charles de Sécondat, barón de Montesquieu: Ensayo sobre el gusto en las cosas de la naturaleza y del arte

Jean le Rond d’Alembert: Reflexiones sobre el uso y abuso de la filosofía en las materias del gusto

Parte tercera

EL CONCEPTO DE CRÍTICA

Jean-François Marmontel: Crítico. Crítica

Parte cuarta

EN TORNO A LA NATURALEZA

SUBLIMADA POR EL ARTE

Louis de Jaucourt: La Belle Nature

Parte quinta

EN TORNO A LA ESTÉTICA, COMO NUEVA CIENCIA ILUSTRADA

Johann Georg Sulzer: Estética

Monter Pérez, J. [Josep] (2009). Arte, gusto y estética en la Encyclopédie. Universitat de València.

Monter Pérez, Josep. Arte, gusto y estética en la Encyclopédie. Universitat de València, 2009.

MONTER PÉREZ, Josep. Arte, gusto y estética en la Encyclopédie. Valencia: Universitat de València, 2009. ISBN 978-84-370-7322-4.

Monter Pérez, Josep. Arte, gusto y estética en la Encyclopédie. Valencia: Universitat de València; 2009. 198 p.