Product Documents

Adiós a la sopa de pan, hola al sushi

Breve historia económica mundial

Gregory Clark

Traducció: Maria Josep Cuenca

Col·lecció: Història, 162

ISBN: 978-84-370-9441-0

Matèria: economia, història

Submatèries: teoria de la història i historiografia

Any ed.: 2014

Per què algunes parts del món són tan riques i unes altres tan pobres? Per què la Revolució Industrial es va produir al segle XVIII a Anglaterra, i no en un altre moment, o en algun altre lloc? En aquesta obra, Gregory Clark aborda aquestes i altres decisives qüestions, i suggereix que la cultura -i no l'explotació, la geografia o els recursos- explica la riquesa i la pobresa de les nacions. En contra de la teoria dominant que la Revolució Industrial va ser provocada pel sobtat desenvolupament d'institucions polítiques, legals i econòmiques estables en l'Europa del segle XVI, Clark sosté que aquestes institucions existien amb anterioritat, i van portar gradualment als canvis culturals profunds que van incentivar a la gent a abandonar els instints de caçadors-recol.lectors -violència, impaciència, economia d'esforç i a adoptar hàbits econòmics -treball dur, racionalitat i educació.

PRÓLOGO A LA TRADUCCIÓN AL ESPAÑOL

PRÓLOGO

AGRADECIMIENTOS

I. INTRODUCCIÓN: HISTORIA ECONÓMICA MUNDIAL EN DIECISIETE PÁGINAS

PARTE I. LA TRAMPA MALTUSIANA: LA VIDA ECONÓMICA HASTA 1800

II. LA LÓGICA DE LA ECONOMÍA MALTUSIANA

III. NIVELES DE VIDA

IV. FERTILIDAD

V. ESPERANZA DE VIDA

VI. MALTHUS Y DARWIN: LA SUPERVIVENCIA DE LOS MÁS RICOS

VII. PROGRESO TECNOLÓGICO

VIII. INSTITUCIONES Y CRECIMIENTO

IX. EL SURGIMIENTO DEL HOMBRE MODERNO

PARTE II. LA REVOLUCIÓN INDUSTRIAL

X. CRECIMIENTO MODERNO: LA RIQUEZA DE LAS NACIONES

XI. EL ENIGMA DE LA REVOLUCIÓN INDUSTRIAL

XII. LA REVOLUCIÓN INDUSTRIAL EN INGLATERRA

XIII. ¿POR QUÉ INGLATERRA Y NO CHINA, INDIA O JAPÓN?

XIV. CONSECUENCIAS SOCIALES

PARTE III. LA GRAN DIVERGENCIA

XV. CRECIMIENTO MODERNO A PARTIR DE 1800

XVI. LAS CAUSAS DIRECTAS DE LA DIVERGENCIA

XVII. ¿POR QUÉ NO ES DESARROLLADO EL MUNDO ENTERO?

XVIII. CONCLUSIÓN: UN EXTRAÑO MUNDO NUEVO

APÉNDICE TÉCNICO

ÍNDICE DE MATERIAS

CRÉDITOS DE LAS FIGURAS

Clark, G. [Gregory] & Cuenca Ordinyana, M. J. [M. Josep] (2014). Adiós a la sopa de pan, hola al sushi. Breve historia económica mundial. Universitat de València.

Clark, Gregory y Cuenca Ordinyana, M. Josep. Adiós a la sopa de pan, hola al sushi. Breve historia económica mundial. Universitat de València, 2014.

CLARK, Gregory y CUENCA ORDINYANA, M. Josep. Adiós a la sopa de pan, hola al sushi. Breve historia económica mundial. Valencia: Universitat de València, 2014. ISBN 978-84-370-9441-0.

Clark, Gregory y Cuenca Ordinyana, M. Josep. Adiós a la sopa de pan, hola al sushi. Breve historia económica mundial. Valencia: Universitat de València; 2014. 460 p.