Libros en el infierno 1939

ISBN: 978-84-370-7020-9

Matèria: història

Any ed.: 2008

Els dos-cents llibres que apareixen en aquest catàleg són només una mostra dels molts confiscats tot just acabada la Guerra Civil. Aquests van ser dipositats en un semisoterrani de la Biblioteca de la Universitat de València, al qual anomenaven l'infern. Tots ells van compartir llargs anys de segrest i oblit i un dramàtic origen comú: la Guerra Civil i la derrota de la República.

Requisats, rars, i curiosos són adjectius que podrien convenir a la majoria dels dos-cents llibres que en aquest catàleg i en la guia de l'exposició es reprodueixen i comenten. Són només una petita part dels molts llibres i revistes confiscats tot just acabada la Guerra Civil. Els llibres van ser dipositats en la Universitat de València perquè la seua biblioteca era, a més, Biblioteca Provincial. Van ocupar un semisoterrani que la bibliotecàries anomenaven l'infern, un terme comú en el vocabulari de les biblioteques encara que ací la referència moral es duplicava amb la reprovació del propietari, qualificat amb la nota infamant de "roig". Encara que l'origen puga ser distint, tots han compartit llargs anys de segrest i oblit i, sobretot, un dramàtic origen comú: la Guerra Civil i la derrota de la República.