Sinopsi
Detalles
Índex
Indice
PRÒLEG, Carlos Gómez Gil
INTRODUCCIÓ: PER UNA LECTURA RESPONSABLE DELS ANUNCIS DE LES ONGD
1. Les ONGD entre els segles XX i XXI, .
2. Solidaritat de consum vs solidaritat de denúncia,.
3. Anuncis, marques i relats,.
4. Per pensar la publicitat de les ONGD cal demanar disculpes?,
PRIMERA PART
I. DE COM LES MARQUES VOLEN DONAR SENTIT A LES NOSTRES VIDES
1. La forma-marca postmoderna, .
2. Relats i contrarelats de marca,
II. ONGD, LES MARQUES DE LA UTOPIA?
1. Nou ONGD, .
2. Cap a la lògica de marca,
3. Paradoxes de la (doble) utopia,
SEGONA PART
III. EL NEORELAT SOLIDARI
1. Relats de posicionament de marca,
1.1. Cruz Roja (CR): el relat del voluntariat i el relat d’or,
1.2. Unicef: el relat de mares i fills i el relat de la solidaritat esportiva,
1.3. Intermón Oxfam (IO): el relat pedagògic i el relat d’identitat,
1.4. Médicos Sin Fronteras (MSF): el relat dels desplaçats, el relat de l’oblit i el relat èpic
1.5. Manos Unidas (MU): el relat de fundació i el relat d’implicació racional,
1.6. Ayuda en Acción (AENA): el relat institucional i el relat de l’acció,
1.7. Intervida: el relat dels xiquets abandonats i el relat de renovació,
1.8. Anesvad:el relat institucional, el relat tremendista i el relat de refundació,
1.9. África Directo (ad): el relat del 100 %,
2. Relats transversals,
2.1. El relat de la culpa,
2.2. El relat del consum solidari. Campanyes de màrqueting amb causa,
2.3. Del relat de la culpa al relat del consum (i de la redempció),
CONCLUSIONS. VINT-I-CINC ANYS DE PUBLICITAT NEOSOLIDÀRIA
RELACIÓ D’ANUNCIS, BIBLIOGRAFIA GENERAL, REFERÈNCIES VIDEOGRÀFIQUES I ÍNDEX ANALÍTIC