Product Documents

Les marques ONGD

Del relat de la culpa al relat del consum i la redempció

Pilar Alfonso Escuder

Pròleg de Carlos Gómez Gil

Col·lecció: Aldea Global, 35

ISBN: 978-84-370-9831-9

Matèria: filologia, sociologia i política

Submatèries: comunicaciò i traducció

Idioma: català

Coeditor: Universitat Autònoma de Barcelona, Universitat Jaume I, Universitat Pompeu Fabra

Any ed.: 2016

Enquadernació: rústica

Format: 16 x 24 cm

Pàgines: 182 pp.

17,00 €

Disponible en formato electrónico:

Sinopsi

Detalles

La comunicació publicitària de les grans organitzacions no governamentals per al desenvolupament, és una manifestació més de l'expansió social de la marca en les societats postmodernes? Tot partint d'aquesta pregunta, aquest volum descriu i analitza els principals relats construïts pels anuncis de televisió de nou ONGD (Cruz Roja, Unicef, lntermón Oxfam, Médicos Sin Fronteras, Manos Unidas, Ayuda en Acción, lntervida, Anesvad i Africa Di recto) al llarg de dues dècades. A més, s'hi caracteritza el neorelat solidari com la narrativa que permet explicar bona part dels errors comunicatius de tota una època. L'objectiu fonamental del llibre és el d'analitzar la rellevància social i comunicativa de la publicitat neosolidària, i palesar la utilitat i la urgència de (re)pensar-la. Es tracta d'una proposta que obri noves vies d'investigació acadèmica i de reflexió ciutadana.

Índex

Indice

PRÒLEG, Carlos Gómez Gil

INTRODUCCIÓ: PER UNA LECTURA RESPONSABLE DELS ANUNCIS DE LES ONGD

1. Les ONGD entre els segles XX i XXI, .

2. Solidaritat de consum vs solidaritat de denúncia,.

3. Anuncis, marques i relats,.

4. Per pensar la publicitat de les ONGD cal demanar disculpes?,

PRIMERA PART

I. DE COM LES MARQUES VOLEN DONAR SENTIT A LES NOSTRES VIDES

1. La forma-marca postmoderna, .

2. Relats i contrarelats de marca,

II. ONGD, LES MARQUES DE LA UTOPIA?

1. Nou ONGD, .

2. Cap a la lògica de marca, 

3. Paradoxes de la (doble) utopia,

SEGONA PART

III. EL NEORELAT SOLIDARI

1. Relats de posicionament de marca,

1.1. Cruz Roja (CR): el relat del voluntariat i el relat d’or, 

1.2. Unicef: el relat de mares i fills i el relat de la solidaritat esportiva, 

1.3. Intermón Oxfam (IO): el relat pedagògic i el relat d’identitat, 

1.4. Médicos Sin Fronteras (MSF): el relat dels desplaçats, el relat de l’oblit i el relat èpic

1.5. Manos Unidas (MU): el relat de fundació i el relat d’implicació racional, 

1.6. Ayuda en Acción (AENA): el relat institucional i el relat de l’acció, 

1.7. Intervida: el relat dels xiquets abandonats i el relat de renovació, 

1.8. Anesvad:el relat institucional, el relat tremendista i el relat de refundació, 

1.9. África Directo (ad): el relat del 100 %,

2. Relats transversals,

2.1. El relat de la culpa,

2.2. El relat del consum solidari. Campanyes de màrqueting amb causa, 

2.3. Del relat de la culpa al relat del consum (i de la redempció),

CONCLUSIONS. VINT-I-CINC ANYS DE PUBLICITAT NEOSOLIDÀRIA

RELACIÓ D’ANUNCIS, BIBLIOGRAFIA GENERAL, REFERÈNCIES VIDEOGRÀFIQUES I ÍNDEX ANALÍTIC

Citació

Alfonso Escuder, P. [Pilar] (2016). Les marques ONGD. Del relat de la culpa al relat del consum i la redempció. Universitat de València.

Alfonso Escuder, Pilar. Les marques ONGD. Del relat de la culpa al relat del consum i la redempció. Universitat de València, 2016.

ALFONSO ESCUDER, Pilar. Les marques ONGD. Del relat de la culpa al relat del consum i la redempció. Valencia: Universitat de València, 2016. ISBN 978-84-370-9831-9.

Alfonso Escuder, Pilar. Les marques ONGD. Del relat de la culpa al relat del consum i la redempció. Valencia: Universitat de València; 2016. 182 p.

Copiar al portapapeles