Les cooperatives d'ensenyament al País Valencià i la renovació pedagògica (1968-1976)

M. del Carmen Agulló, Andrés Payà Rico

Col·lecció: Oberta, 203

ISBN: 978-84-370-8777-1

Matèria: psicologia i ciències de l'educació

Submatèries: història de l'educació

Idioma: català

Any ed.: 2012

Les cooperatives d'ensenyament han estat cabdals per a la recuperació de l'escola democràtica i valenciana. Aquest llibre fa un repàs dels inicis, les bases ideològiques i les pràctiques pedagògiques de les experiències pioneres, i ens acosta a l'activitat engrescadora d'agrupacions polítiques, sindicals, religioses, veïnals de la conflictiva València dels anys 60 i 70.

És inqüestionable que les cooperatives d'ensenyament han estat cabdals per a la recuperació de l'escola democràtica i valenciana. Aquest llibre fa un repàs dels inicis, les bases ideològiques i les pràctiques pedagògiques de les experiències pioneres d'educació d'infantil i primària (Tramuntana, Mistral, La Masia, La Nostra Escola Comarcal, l'Escola Gavina, Les Carolines), com també de les menys conegudes de formació professional agrària. Aquest exercici de memòria, ens acosta a l'activitat engrescadora d'agrupacions polítiques, sindicals, religioses, veïnals de la conflictiva València dels anys 60 i 70. Becat originalment per Caixa Popular, aquest estudi és un deute i un deure de gratitud amb el col·lectiu de persones -pares, mares, ensenyants i altres professionals- que han dedicat temps i il·lusions a aquesta inacabada tasca col·lectiva.

Articles nous