LEADER en España

Cambios recientes, situación actual y orientaciones para su mejora

Javier Esparcia y Rafael Mesa

Col·lecció: Estudios y Documentos de Desarrollo Local, 32

ISBN: 978-84-9133-322-7

Matèria: geografia

Idioma: castellà

Coeditor: Instituto Interuniversitario de Desarrollo Local

Any ed.: 2020

Enquadernació: rústica

Format: 21 x 29,7 cm

Pàgines: 456

30,00 €

E-book disponible en la teua plataforma digital habitual

Llibre en accés obert

Sinopsi

Detalles

El present text està basat principalment en l’anàlisi de dues enquestes dutes a terme per la Unitat de Gestió de la Xarxa Rural Nacional (RRN) durant la primera meitat de 2018. La primera es va dirigir a tots els GAL actius durant el període 2014-2020; per part seua, la segona, estava destinada a les autoritats de gestió (AA. GG.) i els organismes pagadors de les respectives comunitats autònomes. A més, l’equip de treball va dissenyar tres grups focals amb sengles grups d’actors en el desenvolupament rural en general, i en la implementació de LEADER en particular. En primer lloc, els propis grups d’acció local, d’entre els quals es va seleccionar una destacada representació; en segon lloc, les autoritats de gestió, grup focal al qual van ser convidades totes les CC. AA.; finalment, les xarxes de grups d’acció local, tant les dues a nivell nacional com les diferents xarxes regionals. Per a l’anàlisi de les diverses qüestions s’han tingut en compte, igualment, els coneixements acumulats per l’equip de treball en el marc del projecte d’investigació “Redes personales y territorios rurales, dinámicas espacio-temporales, innovaciones y apoyo social” (CSO2015-68215-R), finançat parcialment amb fons de la Unió Europea. L’estructura de l’informe segueix, amb xicotetes modificacions, la derivada del disseny de les enquestes, a la qual s’afegeix el treball i els resultats obtinguts amb els grups focals.

Citació

Esparcia Pérez, J. [Javier] & Mesa Manzano, R. [Rafael] (2020). LEADER en España. Cambios recientes, situación actual y orientaciones para su mejora. Universitat de València.

Esparcia Pérez, Javier y Mesa Manzano, Rafael. LEADER en España. Cambios recientes, situación actual y orientaciones para su mejora. Universitat de València, 2020.

ESPARCIA PÉREZ, Javier y MESA MANZANO, Rafael. LEADER en España. Cambios recientes, situación actual y orientaciones para su mejora. Valencia: Universitat de València, 2020. ISBN 978-84-9133-322-7.

Esparcia Pérez, Javier y Mesa Manzano, Rafael. LEADER en España. Cambios recientes, situación actual y orientaciones para su mejora. Valencia: Universitat de València; 2020. 456 p.

Copiar al portapapeles