Las políticas de la salud

La sanidad valenciana entre 1855 y 1936

Carmen Barona Vilar

Col·lecció: Oberta, 124

ISBN: 978-84-370-6331-7

Matèria: història de la ciència i documentaciò

Any ed.: 2006

La societat valenciana contemporània experimentà una modernització dels seus patrons de vida i de salut. Aquests canvis s'aborden des d'una metodologia transversal i dinàmica, entre el marc normatiu i la realitat social. S'analitza així la incidència de la legislació sobre salut pública i el funcionament d'institucions assistencials en l'àmbit municipal i provincial.

Altres formats:

eBook

La societat valenciana, durant el període 1855-1936, va estar immersa en un procés de transformació dels seus patrons de vida i de salut. En aquest llibre s'aborden aquests canvis des d'un plantejament metodològic transversal i dinàmic, entre allò legislatiu i allò quotidià, entre el marc normatiu i la realitat social. Amb aquesta perspectiva, s'analitza la influència que va exercir en la societat i en la sanitat el desenvolupament de la legislació sobre salut pública, assistència sanitària i higiene social, el funcionament de institucions assistencials ja existents (les cases de beneficència, l'hospital, l'assistència mèdica domiciliària), i la creació d'altres noves (instituts i centres secundaris d'higiene), així com les polítiques de salut en l'àmbit municipal i provincial (campanyes i lluites sanitàries). Un assaig ben documentat que ofereix una visió plural i integradora de la sanitat valenciana i dels problemes de salut de la població, en una etapa clau del seu procés de modernització.