Las ONGD y la cooperación internacional para el desarrollo

Isidro Antuñano, coord. Josep M. Jordán, Josep M. March

Col·lecció: La Nau Solidària

ISBN: 978-84-370-7201-2

Matèria: sociologia i política

Coeditor: Patronat Sud-Nord

Any ed.: 2008

Pàgines: 264 pp

Aquesta obra, elaborada per un grup de professors d'Econòmiques de la Universitat de València, analitza tant l'entorn institucional de la cooperació al desenvolupament, com les ONGD espanyoles des de diversos punts de vista complementaris: institucionalització, tipificació, riscos de gestió, sistemes de control, etc. L'últim capítol està dedicat a l'anàlisi de casos concrets.

Aquesta obra, elaborada per un grup de professors del Departament d'Economia Aplicada de la Universitat de València, analitza en primer lloc l'entorn institucional de la cooperació al desenvolupament, per a estudiar a continuació les ONGD espanyoles des de diversos punts de vista complementaris, com són la identificació institucional del sector, la tipificació d'aquestes organitzacions, els seus principals riscos de gestió i els sistemes de control d'aquests. El capítol final està dedicat a l'anàlisi de casos concrets des de la perspectiva de les bones pràctiques de gestió. El llibre ve precedit d'un pròleg de Gloria Bigné, presidenta de la Coordinadora Valenciana d'ONGD.