Las mujeres, la escritura y el poder

Júlia Benavent, Elena Moltó Hernández, Silvia Fabrizio-Costa, eds.

ISBN: 1135-4178-17

Matèria: estudis feministes, filologia

Submatèries: crítica i teoria literària

Idioma: castellà, francès, anglès, italià

Any ed.: 2013

Aquest número de la revista està dedicat a la relació de les dones amb el poder. A través dels seus escrits són rescatades les veus de les dones del passat i s'acompanyen per altres dones que, a més de recuperar del silenci molts i bells testimonis, ofereixen el seu. Així, sumen la seua veu i el ressò d'altres dones, en una reflexió plasmada en aquests articles.

A principis del mes de novembre de 2011 un grup de dones molt actives en la vida política del país, que ocupaven càrrecs o els havien ocupat, al costat d'unes altres que dediquen la seua vida a la reflexió sobre la història i el testimoni històric i literari de les dones, es va reunir en la Facultat de Filologia per debatre sobre la relació de les dones amb el poder. D'aquelles jornades va nàixer en certa mesura la idea de dedicar un número de la revista Quaderns a la relació de les dones amb el poder, amb la finalitat de fer visible la seua existència, difondre el seu testimoni, rebel o no, i també les seues propostes, la seua veu. Les veus de les dones del passat, transmeses pels seus escrits, són rescatades i acompanyades per altres dones que recuperen testimoniatges i ofereixen el seu, en una reflexió també per escrit, plasmada en aquests articles.