Product Documents

Matèria: estudis feministes, història

Submatèries: història contemporània

Any ed.: 2010

Per què van arriscar les joves britàniques les seues vides en unitats mèdiques durant la Guerra Civil espanyola? Per què a Espanya, quan podien trobar causes dignes més a prop? Les respostes a aquestes i d'altres intrigants preguntes poden trobar-se en aquest llibre. A través de relats orals i escrits, Angela Jackson analitza la interacció entre les dones britàniques i la guerra a Espanya, la seua motivació, la seua implicació i l'efecte que la guerra va tenir en les seues vides. Aquests temes es relacionen amb altres qüestions més àmplies, com la naturalesa de la memòria i el paper de les dones dintre de l'esfera pública. El compromís d'aquestes dones va sobrepassar amb escreix altres exemples de mobilització femenina a Gran Bretanya en temps de pau. Aquest fenomen pot oferir lliçons a qui desitgin encoratjar un major grau d'interès en les dones respecte a les activitats polítiques d'avui.

LISTA DE ILUSTRACIONES

AGRADECIMIENTOS

LISTA DE ABREVIATURAS

PREFACIO DE LA AUTORA A LA EDICIÓN DEL 2009

1. EL TOQUE A REBATO. LAS MUJERES Y EL MOTIVO MELIORISTA

Lo innato y lo adquirido

Asuntos e ideología

2. CULTURA DE COMITÉ. LAS MUJERES Y LA MOVILIZACIÓN

3. «EL TRABAJO DE LA MUJER EN TIEMPOS DE GUERRA». MUJERES EN ESPAÑA

4. «UN GRITO De lejos». las mujeres y la voz de la empatía

5. Las secuelas. las mujeres y la memoria de la guerra

Secuelas de la guerra

Memoria y guerra

6. CONCLUSIÓN

APÉNDICES

I. Perfiles

II. Entrevistas: teoría y metodología

III. Organizaciones y grupos

Fuentes y bibliografía

Índice analítico

Angela Jackson (2010). Las mujeres británicas y la Guerra Civil española. Universitat de València.

Angela Jackson. Las mujeres británicas y la Guerra Civil española. Universitat de València, 2010.

ANGELA JACKSON. Las mujeres británicas y la Guerra Civil española. Valencia: Universitat de València, 2010. ISBN 978-84-370-7755-0.

Angela Jackson. Las mujeres británicas y la Guerra Civil española. Valencia: Universitat de València; 2010. 400 p.