Las joyas de una vida / Temps d'oliva

Idioma: català, castellà

Coeditor: Asociación Náyade

Any ed.: 2013

Els relats guanyadors del «VII Premis Bancaixa- Universitat de València d'escriptura de creació. Narrativa breu» foren "Las joyas de una vida" i "Temps d'oliva". En el primer, un brutal succés creuarà les destinacions d'un home i una jove que mantindran una relació que, conforme vaja desenvolupant-se, revelarà més sentiments que el de l'amor. El segon, ens ofereix un quadre de costums barrejat amb la dignitat de classe, la reivindicació del respecte a la vida dels agricultors i la vinculació entre l'home i la naturalesa.

Disponibilitat: Exhaurit, Contacte'ns

"Las joyas de una vida" i "Temps d'oliva foren els relats guanyadors del «VII Premis Bancaixa- Universitat de València d'escriptura de creació. Narrativa breu»". A "Las joyas de una vida", un brutal succés i una frase inoblidable tornen a creuar els seus destins en la plaça de la medieval Villabaldía. Enmig de la pobresa, l'ambició i el desconcert, un home i una jove d'estrats diferents però d'estats similars mantindran una relació que, conforme vaja desenvolupant-se, revelarà més sentiments que el de l'amor. "Temps d'oliva" ens ofereix un delicat i rigorós retrat de temps. Emmarcat per una emotiva segona persona, aquest quadre de costums barreja amb idèntica passió conceptes tals com la dignitat de classe, la reivindicació del respecte a la vida dels agricultors -esforçada i noble, per ventura avui menyspreada- i la vinculació entre l'home, la naturalesa i l'inevitable, màgic i ancestral enteniment que entre un i una altra s'estableix.