Product Documents

Las heridas de la ausencia

Poesía de nostalgia en Canadá y Estados Unidos

Mª Jesús Rodríguez Hernández

Col·lecció: Biblioteca Javier Coy d'Estudis Nord-Americans, 169

ISBN: 978-84-9134-673-9

Matèria: filologia

Submatèries: fiologia anglogermànica

Any ed.: 2020

Format: 17 x 23,5 cm

Aquest volum desentranya les claus del vincle entre poesia i nostàlgia, al mateix temps que identifica els tipus de discurs i la retòrica d’innombrables poemes impulsats per aquest sentiment al llarg dels darrers cent anys en la poesia anglo-nord-americana del Canadà i els Estats Units. El camp d’estudi és prou ampli per a fer aflorar resultats esclaridors al voltant de diverses qüestions de rellevància, com ara les maneres en què la nostàlgia gestiona l’absència i la pèrdua, la seua capacitat per a construir relats consistents sobre la memòria, la identitat i el passat, sobre el territori i el sentiment de pertinença. En conjunt, aquesta obra descobreix la poesia de nostàlgia com un corpus essencial de reflexió sobre la percepció de l’absència, la pèrdua i l’impossible, i sobre les possibilitats del llenguatge a l’hora d’enfrontar-se a qüestions que s’hi resisteixen, bé per ser molt difícils de concretar dins dels límits del conceptual o bé perquè expressar-les mitjançant la paraula es percep com a insatisfactori.

Rodríguez Hernández, M. J. [Mª Jesús] (2020). Las heridas de la ausencia. Poesía de nostalgia en Canadá y Estados Unidos. Universitat de València.

Rodríguez Hernández, Mª Jesús. Las heridas de la ausencia. Poesía de nostalgia en Canadá y Estados Unidos. Universitat de València, 2020.

RODRÍGUEZ HERNÁNDEZ, Mª Jesús. Las heridas de la ausencia. Poesía de nostalgia en Canadá y Estados Unidos. Valencia: Universitat de València, 2020. ISBN 978-84-9134-673-9.

Rodríguez Hernández, Mª Jesús. Las heridas de la ausencia. Poesía de nostalgia en Canadá y Estados Unidos. Valencia: Universitat de València; 2020. 218 p.