Índex del llibre:

La vida es un río caudaloso con peligrosos rápidos

Alejandra Soler

Col·lecció: Història i Memòria del Franquisme, 25

ISBN: 978-84-370-7396-5

Matèria: història

Submatèries: història contemporània

Any ed.: 2009

Les memòries d'Alejandra Soler Gilabert constitueixen un interessant i entretingut relat que neix de les agitades aigües de la història del segle xx. A més d'un testimoniatge sincer i lúcid, aquest llibre és una valuosa font per a comprendre un passat el significat del qual sembla poc accessible a les generacions posteriors al que es va conèixer com «bloc de l'Est».

Les memòries d'Alejandra Soler Gilabert reeditades ara per la Universitat de València constitueixen un interessant i entretingut relat que neix de les agitades aigües de la història del segle xx. La vida d'Alejandra, recreada per l'autora amb indubtable encert narratiu, frega en alguns moments el gènere de les vides exemplars. No perquè la intenció d'Alejandra Soler sigui la de proposar-se com exemple, sinó perquè els fets, accions i decisions que flanquegen la seva més que dilatat curs vital, serveixen d'exemple per a entendre les turbulències de la història contemporània, a Espanya i en la resta d'Europa. Aquest llibre és, a més d'un testimoniatge sincer i lúcid, una valuosa font per a comprendre un passat el significat del qual sembla poc accessible a les generacions posteriors al que es va conèixer com «bloc de l'Est».