Product Documents

La vida es un río caudaloso con peligrosos rápidos

Alejandra Soler

Col·lecció: Història i Memòria del Franquisme, 25

ISBN: 978-84-370-7396-5

Matèria: història

Submatèries: història contemporània

Any ed.: 2009

Les memòries d'Alejandra Soler Gilabert reeditades ara per la Universitat de València constitueixen un interessant i entretingut relat que neix de les agitades aigües de la història del segle xx. La vida d'Alejandra, recreada per l'autora amb indubtable encert narratiu, frega en alguns moments el gènere de les vides exemplars. No perquè la intenció d'Alejandra Soler sigui la de proposar-se com exemple, sinó perquè els fets, accions i decisions que flanquegen la seva més que dilatat curs vital, serveixen d'exemple per a entendre les turbulències de la història contemporània, a Espanya i en la resta d'Europa. Aquest llibre és, a més d'un testimoniatge sincer i lúcid, una valuosa font per a comprendre un passat el significat del qual sembla poc accessible a les generacions posteriors al que es va conèixer com «bloc de l'Est».

Prólogo

A modo de prefacio

Preliminares

01. La guerra

02. El exilio

03. La URSS

04. La Segunda Guerra Mundial

05. La evacuación de Moscú

06. Encuentro a Arnaldo

07. Volvemos a Moscú

08. Fin de la Segunda Guerra Mundial

09. Empezamos a dudar

10. La muerte de Stalin

11. Viene mi padre

12. La paz del mundo en peligro

13. Después de 20 años

14. La primavera de Praga

15. Regresamos al fin

Soler Gilabert, A. [Alejandra] (2009). La vida es un río caudaloso con peligrosos rápidos. Universitat de València.

Soler Gilabert, Alejandra. La vida es un río caudaloso con peligrosos rápidos. Universitat de València, 2009.

SOLER GILABERT, Alejandra. La vida es un río caudaloso con peligrosos rápidos. Valencia: Universitat de València, 2009. ISBN 978-84-370-7396-5.

Soler Gilabert, Alejandra. La vida es un río caudaloso con peligrosos rápidos. Valencia: Universitat de València; 2009. 128 p.