«La vida de la sacratíssima Verge Maria» de Miquel Peres

Col·lecció: Biblioteca Sanchis Guarner

ISBN: 978-84-9883-797-1

Matèria: filologia

Submatèries: crítica i teoria literària

Idioma: català

Coeditor: Publicacions de l’Abadia de Montserrat, Institut Interuniversitari de Filologia Valenciana

Any ed.: 2016

En aquest volum s'edita per primera vegada «La vida de la sacratíssima verge Maria de Miquel Peres», una obra que va tenir una notable acollida als segles XV i XVI, que inclou un estudi introductori on s'exposen les claus que ajuden a entendre l'èxit de l'obra. Per a l'edició s'han pres en consideració els tres testimonis impresos antics conservats (1494, 1506 i 1551).

En aquest volum s'edita per primera vegada «La vida de la sacratíssima verge Maria de Miquel Peres», una obra que va tenir una notable acollida als segles XV i XVI, i que, malgrat la seua vàlua literària, no havia estat atesa per la crítica moderna. Per a l'edició s'han pres en consideració els tres testimonis impresos antics conservats (1494, 1506 i 1551). En l'estudi introductori s'exposen les claus que ajuden a entendre l'èxit de l'obra, ja que es tracta d'una proposta innovadora en el panorama editorial de l'època, i que recull els anhels del públic; també s'hi aporten les dades de la tradició editorial que se'n seguí, tant en català com en castellà, fins a la inclusió del títol en l' índex de llibres prohibits de Fernando de Valdés (1559), fet sobre el qual també s'afegeixen dades rellevants.