«La vida de la sacratíssima Verge Maria» de Miquel Peres

Col·lecció: Biblioteca Sanchis Guarner

ISBN: 978-84-9883-797-1

Matèria: filologia

Submatèries: crítica i teoria literària

Idioma: català

Coeditor: Publicacions de l’Abadia de Montserrat, Institut Interuniversitari de Filologia Valenciana

Any ed.: 2016

En aquest volum s'edita per primera vegada «La vida de la sacratíssima verge Maria de Miquel Peres», una obra que va tenir una notable acollida als segles XV i XVI, i que, malgrat la seua vàlua literària, no havia estat atesa per la crítica moderna. Per a l'edició s'han pres en consideració els tres testimonis impresos antics conservats (1494, 1506 i 1551). En l'estudi introductori s'exposen les claus que ajuden a entendre l'èxit de l'obra, ja que es tracta d'una proposta innovadora en el panorama editorial de l'època, i que recull els anhels del públic; també s'hi aporten les dades de la tradició editorial que se'n seguí, tant en català com en castellà, fins a la inclusió del títol en l' índex de llibres prohibits de Fernando de Valdés (1559), fet sobre el qual també s'afegeixen dades rellevants.

Arronis Llopis, C. [Carme] (2016). «La vida de la sacratíssima Verge Maria» de Miquel Peres. Universitat de València.

Arronis Llopis, Carme. «La vida de la sacratíssima Verge Maria» de Miquel Peres. Universitat de València, 2016.

ARRONIS LLOPIS, Carme. «La vida de la sacratíssima Verge Maria» de Miquel Peres. Valencia: Universitat de València, 2016. ISBN 978-84-9883-797-1.

Arronis Llopis, Carme. «La vida de la sacratíssima Verge Maria» de Miquel Peres. Valencia: Universitat de València; 2016. 376 p.