La utopía de un liberalismo postrevolucionario

El conservadurismo conciliador valenciano, 1843-1854

Carolina Tarrazona Bueno

Col·lecció: Oberta, 77

ISBN: 978-84-370-5400-1

Matèria: història

Submatèries: història contemporània

Coeditor: Ajuntament de València i l’Institut de Cultura Juan Gil-Albert de la Diputació Provincial d’Alacant

Any ed.: 2002

La història no és una mera cadena d'esdeveniments. En ella també existeixen experiències, idees, sentiments o temors que esperen ser rescatats per a tornar un cert alè de vida a aquella realitat passada. No és d'estranyar, doncs, que moltes propostes literàries envaeixen actualment la realitat com un terreny molt fèrtil per a la creació. Aquest llibre no és una novela, però intenta explorar amb certa llibertat la dècada posterior al final de la revolució liberal, lluitant per superar l'atracció d'allò que històricament es va imposar. En eixe esforç, allò que s'ha trobat ha estat una societat terriblement preocupada per explicar el fenomen revolucionari i per construir un present renovat. En concret, el llibre explora una resposta a eixes inquietuds, encarnades en un projecte polític que s'ha denominat "el conservadurisme conciliador valencià" i que el moderantisme oficial aconseguí marginar amb efectivitat entre els anys 1843 i 1854.