Índex del llibre:

La Universidad de Valencia. De la Monarquía a la República (1919-1939)

M. Fernanda Mancebo Alonso

Col·lecció: Oberta, 30

ISBN: 978-84-370-1603-0

Matèria: història

Coeditor: Instituto de Cultura Juan Gil-Albert de la Diputació Provincial d’Alacant

Any ed.: 1994

Aquest llibre contempla la situació de la Universitat de València als anys de la dictadura de Primo de Rivera i la consciència crítica dels seus estudiants, orientats pel millor professorat. Els esforços que realitzaren durant la República per tal de fer front a allò que tan justament s'ha anomenat "l'assalt a la raó". Tanmateix, el que voldria destacar és un tret essencial d'aquesta història de la universitat: la consideració del criteri utilitzat per l'autora, sense que l'anàlisi es confonga amb la fragmentació i amb l'explícit objectiu de proporcionar una síntesi. Així atén al context cultural i polític, als intents de modernització, al desfasament entre l'escàs finançament de la universitat i les seues necessitats creixents, que paralitza o retarda aquells intents. Els problemes específics de les facultats i un apropament de la biografia col.lectiva dels seues professors. En resum, una investigació d'història cultural tractada en la seua relació constant amb la història social.