Índex del llibre:

La situación de la televisión local en España

Francisco López Cantos

Col·lecció: Aldea Global, 18

ISBN: 978-84-370-6097-2

Matèria: filologia

Submatèries: comunicaciò i traducció

Coeditor: Universitat Autònoma de Barcelona, Universitat Jaume I, Universitat Pompeu Fabra

Any ed.: 2005

Les televisions locals seran un dels agents privilegiats per a la formació d'un nou sistema audiovisual més concorde amb la societat actual. Aquest llibre analitza la història i el present d'un sector clau per a determinar la pluralitat del nostre sistema comunicatiu durant els propers anys i, al capdavall, el model de desenvolupament futur de la nostra societat.

Altres formats:

eBook

La penetració de les tecnologies de la informació en els diversos àmbits de la vida quotidiana està produint canvis profunds en tots els sectors; en alguns, particularment en la televisió digital, s'estan vivint moments decisius que conformaran un nou sistema comunicatiu social. En aquest context, les televisions locals seran uns agents privilegiats per a la formació d'aquest nou sistema audiovisual més coincident amb les societats actuals. Per a aconseguir-ho, però, és necessari acabar amb la situació d'incertesa normativa en què l'actitud erràtica de l'administració els ha obligat a sobreviure des que fa ja vint anys van aparèixer les primeres televisions locals al nostre país. El llibre fa un recorregut per la història de la televisió, analitzant el context socioeconòmic, polític i comunicatiu en què es va implantar i s'ha desenvolupat per a caracteritzar el seu moment actual. El text es complementa amb l'informe detallat de la situació en què es troba el conjunt de les televisions locals que operen a la província de Castelló, com a mostra significativa de la crítica posició en què està el sector per a afrontar la imminent transició a la TDT (televisió digital terrestre) que se li ha imposat amb tanta urgència i que acabarà per determinar l'equilibri i la pluralitat del nostre sistema comunicatiu durant els pròxims anys i, en definitiva, el model de desenvolupament futur de la nostra societat.