La revolució va de bo!

La modernització de la pilota valenciana

Paco Cerdà Arroyo, Purificació Mascarell

ISBN: 978-84-370-7618-8

Matèria: història

Submatèries: història contemporània

Idioma: català

Any ed.: 2009

Altres formats:

La pilota valenciana s'ha llançat a un procés modernitzador iniciat a la transició democràtica i accelerat profundament al segle XXI. L'objectiu és superar el caràcter minoritari d'aquest joc tradicional per tal d'ampliar els seus horitzons i adaptar-lo a la modernitat. Aquest llibre repassa els canvis dins l'àmbit professional, a la televisió autonòmica, la incorporació com a matèria dins les escoles, o el desenvolupament d'una potent xarxa d'escoles i centres de tecnificació. Es tracta d'un procés recuperador que ha estat acompanyat per la integració de l'esport autòcton en un moviment internacional de pilota a mà que organitza campionats mundials i europeus. En aquest llibre s'analitza la transformació polièdrica de la pilota valenciana amb deu reportatges i vint-i-tres entrevistes en profunditat als protagonistes més destacats d'aquest procés.