La respuesta organizativa y metodológica de la Universidad ante una nueva tipología de estudiantes

J.V. Andreu, J.M. Arias, J.F. De Lamo, E. García, M. García, C. Lobato, A. Pérez

Ignacio Alfaro Rocher, dir.

Col·lecció: Educació. Sèrie Informes i Dossiers

ISBN: 978-84-370-6870-1

Matèria: sociologia i política

Any ed.: 2007

La universitat, en la seua qualitat de servei públic, ha de considerar la modalitat organitzativa que faça real l'atenció a col·lectius com el dels alumnes amb discapacitat i alumnes que associen el treball a l'estudi. La necessitat d'aquestes polítiques organitzatives és encara més necessària en el context de dedicació requerit pels crèdits ECTS i de l'EEES.

La universitat, en la seva qualitat de servei públic, ha de considerar la modalitat organitzativa que faça real l'atenció a col·lectius com el dels alumnes amb discapacitat i alumnes que associen el treball a l'estudi. Aquestes polítiques organitzatives són tant més necessàries en el context de dedicació requerit pels crèdits ECTS i del EEES. L'objectiu de l'estudi és explorar les alternatives que ofereixen les universitats i les expectatives dels seus agents i responsables institucionals davant un nou tipus d'estudiants. Així, el treball conclou amb la formalització d'un llistat de propostes sobre el tractament més adequat quant a sistemes organitzatius, metodològics i avaluatius per a tipologies d'estudiantes amb diferent grau de vinculació amb la universitat.

Articles nous