La regió de l'Exposició

La societat valenciana de 1909

Ferran Archilés Cardona, ed.

Col·lecció: Oberta, 192

ISBN: 978-84-370-8024-6

Matèria: història

Submatèries: història contemporània

Idioma: català

Any ed.: 2011

Aquest volum, no s'ocupa tant de l'Exposició en si com de la societat valenciana de 1909 i del conjunt del primer terç del segle xx, amb una especial atenció a aspectes diversos d'història política i cultural, habitualment menystinguts o valorats de manera separada i que per primer cop tracten de ser interpretats ací de manera conjunta.

Altres formats:

eBook

Aquest volum, coordinat per Ferran Archilés, professor del departament d'Història Contemporània de la Universitat de València, no s'ocupa tant de l'Exposició en si com de la societat valenciana de 1909 i del conjunt del primer terç del segle xx, amb una especial atenció a aspectes diversos d'història política i cultural, habitualment menystinguts o valorats de manera separada i que per primer cop tracten de ser interpretats ací de manera conjunta. A més, es fa un èmfasi especial en els marcs de construcció identitària de la societat valenciana: el marc regional inserit en el de la nació espanyola de la Restauració. L'Exposició Regional va ser el resultat, i alhora un esperó, d'una identitat regional, contradictòria i complexa, destinada a consolidar-se al llarg del segle xx i arribar fins al nostre present.