La regió de l'Exposició

La societat valenciana de 1909

Ferran Archilés Cardona, ed.

Col·lecció: Oberta, 192

ISBN: 978-84-370-8024-6

Matèria: història

Submatèries: història contemporània

Idioma: català

Any ed.: 2011

Aquest volum, coordinat per Ferran Archilés, professor del departament d'Història Contemporània de la Universitat de València, no s'ocupa tant de l'Exposició en si com de la societat valenciana de 1909 i del conjunt del primer terç del segle xx, amb una especial atenció a aspectes diversos d'història política i cultural, habitualment menystinguts o valorats de manera separada i que per primer cop tracten de ser interpretats ací de manera conjunta. A més, es fa un èmfasi especial en els marcs de construcció identitària de la societat valenciana: el marc regional inserit en el de la nació espanyola de la Restauració. L'Exposició Regional va ser el resultat, i alhora un esperó, d'una identitat regional, contradictòria i complexa, destinada a consolidar-se al llarg del segle xx i arribar fins al nostre present.

ÍNDEX
INTRODUCCIÓ, Ferran Archilés Cardona
SOBRE LA NACIÓ DELS VALENCIANS I ELS SEUS RELATS, Ferran Archilés Cardona
CRISI I REORGANITZACIÓ DEL SISTEMA POLÍTIC, Ramir Reig
CIUTAT DE VALÈNCIA I L’EXPOSICIÓ DE 1909: ALGUNES REFLEXIONS, Josep Sorribes
CATOLICISME POLÍTIC VALENCIÀ DE PRINCIPIS DEL SEGLE XX I LA CREACIÓ D’UNA DRETA MOBILITZADORA, Rafael Valls
TEATRE I ESPECTACLE EL 1909: A PROPÒSIT DE VALÈNCIA, Antoni Tordera
RENAIXENÇA VALENCIANA I L’EXPOSICIÓ REGIONAL, Rafael Roca
CIÈNCIA I SANITAT EN LA VALÈNCIA DE L’EXPOSICIÓ REGIONAL, Josep Lluís Barona
ETNOGRAFIA I REGIONALISME VALENCIÀ: UNA REFLEXIÓ A PARTIR DE MAXIMILIÀ THOUS ORTS, Robert Martínez
CONCIERTO MORUNO: MARROC I LA FEBRE IMPERIALISTA DES DE LA PERSPECTIVA DE L’EXPOSICIÓ REGIONAL DE VALÈNCIA DE 1909, Francesc Martínez
MIRAR LA REGIÓ DES DE LA PANTALLA: MAXIMILIÀ THOUS I EL CINEMA VALENCIÀ DE LES PRIMERES DÈCADES DEL SEGLE XX, Marta García Carrión

Archilés Cardona, F. [Ferran] (2011). La regió de l'Exposició. La societat valenciana de 1909. Universitat de València.

Archilés Cardona, Ferran. La regió de l'Exposició. La societat valenciana de 1909. Universitat de València, 2011.

ARCHILÉS CARDONA, Ferran. La regió de l'Exposició. La societat valenciana de 1909. Valencia: Universitat de València, 2011. ISBN 978-84-370-8024-6.

Archilés Cardona, Ferran. La regió de l'Exposició. La societat valenciana de 1909. Valencia: Universitat de València; 2011. 252 p.