Product Documents

Jorge Hermosilla Pla, coord

ISBN: 978-84-9133-422-4

Materia: economia, geografía, sociología y política

Idioma: catalán, castellano

Año ed.: 2021

Encuadernación: rústica

Sinópsis

La reducción de la jornada laboral supone un reto para los agentes involucrados. La Administración pública, los empresarios, los sindicatos y los trabajadores se hallan en la difícil encrucijada de reducir una jornada laboral cuya duración máxima actual ha supuesto gran esfuerzo y mucho tiempo empleado en su consecución. Se busca más eficiencia en el trabajo, poder liberar tiempo para mejorar nuestra calidad de vida y también incrementar la calidad medioambiental. Es lo que conocemos como economía del triple balance, generar un cambio desde la economía regenerativa para facilitar una transición ecológica y una transformación social.

PRIMERA PART

ANTECEDENTS I CONTEXT GENERAL DE LA JORNADA LABORAL
1. Què s’entén per jornada laboral
2. Reconeixement internacional de la importància de la jornada laboral
3. La reducció de la jornada laboral a Espanya. Contextualització històrica
4. La jornada laboral en un context internacional en transformació
5. Principals trets del mercat laboral actual en l’estat espanyol i la Comunitat Valenciana

SEGONA PART

LA REDUCCIÓ DE LA JORNADA LABORAL. ANÀLISI EN FUNCIÓ DE L’ACTUAL ESCENARI SOCIAL I ECONÒMIC
6. La reducció de la jornada laboral. Un desafiament per a la societat valenciana
6.1. Contextualització de la jornada laboral i la seua reducció
6.2 Enfoc teòric-acadèmic de la reducció de la jornada laboral
6.3 Arguments de justificació per a la reducció de jornada
6.4 Avantatges i inconvenients de la reducció de la jornada laboral
6.5 Dificultats i aspectes problemàtics de la seua aplicació: el panorama espanyol
7. Flexibilitat d’horaris i lloc de treball: una alternativa a la reducció de la jornada laboral?
8. Reflexions finals

TERCERA PART

ANÀLISI DE LA VIABILITAT I L’OPORTUNITAT DE LA REDUCCIÓ DE LA JORNADA LABORAL EN FUNCIÓ DELS SECTORS ECONÒMICS I TERRITORIS
1. Valoració general de la problemàtica del mercat laboral de la Comunitat Valenciana
2. Valoració de la jornada laboral actual
3. Valoració de la reducció de la jornada laboral
4. Avantatges i inconvenients de la reducció de la jornada laboral per a empresa, treballador i entorn laboral
5. Valoració del paper de l’administració competent
6. Innovació i adaptació de l’empresa davant la reducció de la jornada laboral
7. Flexibilitat horària i de lloc de treball, alternatives a la reducció de la jornada laboral
8. Propostes dels agents socials i econòmics del mercat laboral de la Comunitat Valenciana

ANNEXOS

1. Entitats entrevistades
2. Casos per a la reflexió: França, Finlàndia

Citación

Hermosilla Pla, J. [Jorge ] (coord.) (2021). La reducció de la Jornada Laboral. Aportacions per al debat. / La reducción de la Jornada Laboral. Aportaciones para el debate. Universitat de València.

Hermosilla Pla, Jorge (coord.). La reducció de la Jornada Laboral. Aportacions per al debat. / La reducción de la Jornada Laboral. Aportaciones para el debate. Universitat de València, 2021.

HERMOSILLA PLA, Jorge (coord.). La reducció de la Jornada Laboral. Aportacions per al debat. / La reducción de la Jornada Laboral. Aportaciones para el debate. Valencia: Universitat de València, 2021. ISBN 978-84-9133-422-4.

Hermosilla Pla, Jorge (coord.). La reducció de la Jornada Laboral. Aportacions per al debat. / La reducción de la Jornada Laboral. Aportaciones para el debate. Valencia: Universitat de València; 2021. 200 p.