La política lingüística dels governs valencians (1983-2008)

Un estudi de polítiques públiques

Anselm Bodoque Arribas

ISBN: 978-84-370-7318-7

Matèria: filologia, sociologia i política

Submatèries: filologia catalana

Idioma: català

Any ed.: 2009

És poc habitual que la Ciència Política s'ocupe de les polítiques lingüísitques. El cas valencià ha estat l'objecte d'anàlisi per Anselm Bodoque, professor associat en la Universitat de València, que en aquest llibre documenta, amb profusió de dades, les polítiques lingüístiques dels diferents governs autonòmics.

Altres formats:

eBook

No és habitual que la Ciència Política s'ocupe de l'estudi de les polítiques lingüístiques, tant si es tracta de llengües d'estat com -sobretot- de llengües no estatals. El cas valencià ha estat objecte d'anàlisi per Anselm Bodoque (Arcos de la Sierra, Conca, 1959), doctor en Ciències Polítiques i professor associat en la Universitat de València, que en aquest llibre documenta, amb profusió de dades, les polítiques lingüístiques dels diversos governs autonòmics. L'autor, funcionari de la Generalitat Valenciana i expert en anàlisi i gestió polítiques, conclou que la tebiesa de les polítiques lingüístiques no ha aconseguit superar els dos aspectes del conflicte lingüístic valencià: el qüestionament de la identitat de la llengua, que ha llastrat els esforços per la seua normalització social, i la substitució progressiva del valencià pel castellà.