La política lingüística dels governs valencians (1983-2008)

Un estudi de polítiques públiques

Anselm Bodoque Arribas

ISBN: 978-84-370-7318-7

Matèria: filologia, sociologia i política

Submatèries: filologia catalana

Idioma: català

Any ed.: 2009

Altres formats:

eBook

No és habitual que la Ciència Política s'ocupe de l'estudi de les polítiques lingüístiques, tant si es tracta de llengües d'estat com -sobretot- de llengües no estatals. El cas valencià ha estat objecte d'anàlisi per Anselm Bodoque (Arcos de la Sierra, Conca, 1959), doctor en Ciències Polítiques i professor associat en la Universitat de València, que en aquest llibre documenta, amb profusió de dades, les polítiques lingüístiques dels diversos governs autonòmics. L'autor, funcionari de la Generalitat Valenciana i expert en anàlisi i gestió polítiques, conclou que la tebiesa de les polítiques lingüístiques no ha aconseguit superar els dos aspectes del conflicte lingüístic valencià: el qüestionament de la identitat de la llengua, que ha llastrat els esforços per la seua normalització social, i la substitució progressiva del valencià pel castellà.