La Plaza de València. Patrimonio y memoria colectiva

Beatriz Santamarina, Teresa Vicente, Tono Vizcaíno, Julia Rey, Andrea Moreno y Julio Bodí

ISBN: 978-84-9133-454-5

Matèria: història, sociologia i política

Any ed.: 2022

Enquadernació: cartoné

Format: 15,5 x 23,5 cm

A partir d’una exhaustiva recopilació de fonts documentals –sobretot, de notícies de premsa des de mitjan segle XIX fins a l’actualitat– analitzem la sorprenent història, antiga i recent, de l’edifici de més plasticitat i projecció sociocultural de la capital del Túria, que anomenem la Plaça de València atenent els seus múltiples usos, l’impacte i l’obertura al conjunt de la ciutadania en tots els temps. Des de la seua arquitectura en el marc de l’urbanisme valencià, el focus es traslladarà cap a l’explosió i diversitat d’espectacles celebrats en la plaça de bous, entre els quals dediquem un capítol específic als musicals, fins arribar al seu protagonisme inigualable en l’arena política i el seu paper, en gran manera desconegut, durant la Guerra Civil Espanyola.

1.La plaza: un lugar caleidoscópico
Beatriz Santamarina Campos

2.La Plaza de València como paradigma en la configuraciónhistórica, arquitectónica y urbanística de la ciudad
Teresa Vicente Rabanaque

3. Un mundo por descubrir: pasen y vean
Teresa Vicente Rabanaque

4. Ya están abiertas las puertas. La Plaza de València comoescenario musical
Tono Vizcaíno Estevan

5.La arena política de la Plaza de València
Julia Rey Matesanz
Andrea Moreno Martín
Beatriz Santamarina Campos

6. La Guerra Civil en la plaza (1936-1939)
Andrea Moreno Martín
Julio Bodí Ramiro

Anexo

Santamarina Campos, B. [Beatriz] & Vicente Rabanaque, M. t. [María teresa] & Rey Matesanz, M. J. [María Julia] & Vizcaíno Estevan, A. [Antonio] & Bodí Ramiro, J. [Julio] & Moreno Martín, A. [Andrea] (2022). La Plaza de València. Patrimonio y memoria colectiva. Universitat de València.

Santamarina Campos, Beatriz y Vicente Rabanaque, María teresa y Rey Matesanz, María Julia y Vizcaíno Estevan, Antonio y Bodí Ramiro, Julio y Moreno Martín, Andrea. La Plaza de València. Patrimonio y memoria colectiva. Universitat de València, 2022.

SANTAMARINA CAMPOS, Beatriz y VICENTE RABANAQUE, María teresa y REY MATESANZ, María Julia y VIZCAÍNO ESTEVAN, Antonio y BODÍ RAMIRO, Julio y MORENO MARTÍN, Andrea. La Plaza de València. Patrimonio y memoria colectiva. Valencia: Universitat de València, 2022. ISBN 978-84-9133-454-5.

Santamarina Campos, Beatriz y Vicente Rabanaque, María teresa y Rey Matesanz, María Julia y Vizcaíno Estevan, Antonio y Bodí Ramiro, Julio y Moreno Martín, Andrea. La Plaza de València. Patrimonio y memoria colectiva. Valencia: Universitat de València; 2022. 276 p.