Product Documents

La música de la República

Ensayos sobre las conversaciones de Sócrates y los escritos de Platón

Eva Brann

Antonio Lastra, est. Introd.

Traducció: Antonio Lastra, Daniel Martín Sáez i Carmen Rodríguez

Col·lecció: Estètica&Crítica, 39

ISBN: 978-84-370-9829-6

Matèria: art, filosofia

Submatèries: música

Any ed.: 2015

En paraules de la seua autora "Qui ha passat tota una vida llegint els escrits de Plató i no considera la República la seua obra central? És inesgotable, la conversa més llarga de Sòcrates. En conseqüència, enmig d'aquesta col·lecció hi ha quatre peces sobre la República. No obstant això, el diàleg que més m'ha fet pensar és el Sofista. Conté el que em sembla el tercer descobriment més portentós de l'antiguitat per a la filosofia (després de la revelació del Ser de Parmènides i la hipòtesi de les formes de Sòcrates): la reinterpretació del Noser com Otredad, alguna cosa indispensable per a la comprensió de la més fascinant de les habilitats humanes: imaginar". En aquest volum, Brann, considerada com una de les grans lectores i intèrprets dels diàlegs platònics en els temps moderns, mostra a la vigència dels diàlegs de Plató i els assumptes que aborden

ESTUDIO PRELIMINAR, Antonio Lastra

LA MÚSICA DE LA REPÚBLICA

Eva Brann

Prefacio

1. Introducción al Fedón (con Peter Kalkavage y Eric Salem)

2. El legado de Sócrates: el Fedón de Platón

3. La ofensa de Sócrates: Apología

4. La templanza del tirano: Cármides

5. Introducción a la lectura de la República

6. La música de la República

7. ¿Por qué la justicia? La respuesta de la República

8. Poesía imitativa: el libro X de la República

9. El tiempo en el Timeo

10. Introducción al Sofista (con Peter Kalkavage y Eric Salem)

11. Noser envuelto en Ser: Sofista

12. Sobre la traducción del Sofista

13. La «Teoría de las Ideas» de Platón

14. «Enseñar a Platón» a estudiantes universitarios

FUENTES Y AGRADECIMIENTOS

ÍNDICE ONOMÁSTICO Y TEMÁTICO

Brann, E. [Eva] & Lastra Meliá, A. [Antonio] & Martín Sáez, D. [Daniel] & Rodríguez, C. [Carmen] (2015). La música de la República. Ensayos sobre las conversaciones de Sócrates y los escritos de Platón. Universitat de València.

Brann, Eva y Lastra Meliá, Antonio y Martín Sáez, Daniel y Rodríguez, Carmen. La música de la República. Ensayos sobre las conversaciones de Sócrates y los escritos de Platón. Universitat de València, 2015.

BRANN, Eva y LASTRA MELIÁ, Antonio y MARTÍN SÁEZ, Daniel y RODRÍGUEZ, Carmen. La música de la República. Ensayos sobre las conversaciones de Sócrates y los escritos de Platón. Valencia: Universitat de València, 2015. ISBN 978-84-370-9829-6.

Brann, Eva y Lastra Meliá, Antonio y Martín Sáez, Daniel y Rodríguez, Carmen. La música de la República. Ensayos sobre las conversaciones de Sócrates y los escritos de Platón. Valencia: Universitat de València; 2015. 434 p.