La mujer de los orígenes

Imágenes de la mujer en la prehistoria occidental

Claudine Cohen

Traducció: Eva Teixidor

Col·lecció: Feminismos

ISBN: 978-84-376-2846-7

Matèria: estudis feministes

Coeditor: Ediciones Cátedra, Instituto de la Mujer

Any ed.: 2011

L'Home prehistòric era també una dona. Aquesta comprovació amb prou feines se'ls havia ocorregut als primers prehistoriadors, i durant molt temps el lloc i el paper que ocupava la dona ha estat marginada en les investigacions prehistòriques. Aquest llibre qüestiona de manera crítica la història de les idees i de les proves per intentar dibuixar una imatge més real i veritable de les nostres antigues avantpassades.

L'Home prehistòric era també una dona. Aquesta comprovació amb prou feines se'ls havia ocorregut als primers prehistoriadors, i durant molt temps la pregunta sobre el lloc i el paper que ocupava la dona ha estat marginada en les investigacions prehistòriques. La dona sovint va ser considerada com tristament passiva i reproductiva, i abandonada als fantasmes, als mites inspirats de la Bíblia, o a llocs comuns divulgats des del segle XIX. Avui, la celebritat de «Lucy» i de l'«Eva africana» testimonia un nou interès per l'existència de dones des dels temps remots del Paleolític. Aquest llibre qüestiona de manera crítica la història de les idees i de les proves (molt particularment aquelles tretes de sumptuoses representacions de dones en l'art prehistòric) per intentar dibuixar una imatge més real i veritable de les nostres antigues avantpassades.