Fitxa Llibre:

La memòria democràtica a la Comunitat Valenciana

Estat de la qüestió

Esther Collado, Jonatan Poveda, Juan-Boris Ruiz-Núñez, eds.

ISBN: 978-84-9134-373-8

Matèria: història

Idioma: català

Coeditor: Universitat d'Alacant, Universitat Jaume I

Any ed.: 2018

Pàgines: 396

Primera obra de la col·lecció de la Càtedra Interuniversitària de Memòria Democràtica de la Comunitat Valenciana. Pretén fer una reflexió entorn dels temes relacionats amb la memòria democràtica, així com divulgar i transferir el coneixement sobre els esdeveniments històrics, socials, culturals i legals que van tenir lloc en el període comprés entre la proclamació de la II República Espanyola i l’entrada en vigor de l’Estatut d’Autonomia de la Comunitat Valenciana.

Aquesta és la primera obra de la col·lecció de la Càtedra Interuniversitària de Memòria Democràtica de la Comunitat Valenciana. Aquest volum multidisciplinari pretén fer una reflexió entorn dels temes relacionats amb la memòria democràtica, així com divulgar i transferir el coneixement sobre els esdeveniments històrics, socials, culturals i legals que van tenir lloc en el període comprés entre la proclamació de la Segona República Espanyola i l’entrada en vigor de l’Estatut d’Autonomia de la Comunitat Valenciana. Amb aquesta publicació pretenem millorar la nostra convivència amb el passat més recent i traumàtic des del tractament teòric del concepte de memòria, passant per les actuacions memorialistes de les associacions i les institucions públiques, i arribant fins a les formes de repressió desenvolupades pel franquisme.

Articles nous