Índex del llibre:

Ángel San Martín, ed.

Col·lecció: Oberta, 25

ISBN: 978-84-370-1323-7

Matèria: història, sociologia i política

Submatèries: història medieval

Idioma: català

Coeditor: Ajuntament de Gandia

Any ed.: 1993

La Mediterrània: realitat o metàfora. Així s'enuncia la temàtica triada per la Universitat d'Estiu de Gandia per a la seua edició de 1992, de la qual es dóna compte aquest volum. La caiguda del mur de Berlín i la Guerra del Golf, la revolució iraniana amb l'aparició dels moviments fonamentalistes i el flux migratori cap al nord a través del Mediterrani revelen temes d'enorme rellevància cultural, social i política. La configuració d'identitats, la rivalitat, l'espai social i polític i la revisió de vells esquemes teòrics, són alguns dels tòpics que es poden trobar en aquest volum, tots exposats amb un llenguatge clar i rigorós, compromès amb perspectives d'aplec i de diàleg més que no de distanciament.