Product Documents

Col·lecció: Assaig, 34

ISBN: 978-84-370-9065-8

Matèria: filologia

Submatèries: crítica i teoria literària

Idioma: català

Any ed.: 2013

E-book disponible en la teua plataforma digital habitual

Escriure la ciutat i viatjar pel món són els eixos que permeten explorar les relacions entre literatura i espai. Lluny dels plantejaments tradicionals, la proposta de «llegir la ciutat» ens apropa a enfocaments teòrics tan estimulants com els de Roland Barthes, Michel de Certeau o Walter Benjamin. La visió literària de la ciutat i la ciutat com a matèria primera de la literatura conformen un continuum en l'experiència cultural dels nostres dies. En aquestes pàgines s'hi aprofundeix a partir de l'obra de Mercè Rodoreda, Llorenç Villalonga, Luis Goytisolo o Eduardo Mendoza, entre molts altres, sovint amb la ciutat de Barcelona com a referent. Finalment, el viatge, en totes les seues variants, inclosos l'exili, el viatge polític o l'experiència dels «no-llocs», és objecte d'una consideració plena de matisos, arriscada i sorprenent.

Citació

Bou Maqueda, E. [Enric] (2013). La invenció de l'espai. Ciutat i viatge. Universitat de València.

Bou Maqueda, Enric. La invenció de l'espai. Ciutat i viatge. Universitat de València, 2013.

BOU MAQUEDA, Enric. La invenció de l'espai. Ciutat i viatge. Valencia: Universitat de València, 2013. ISBN 978-84-370-9065-8.

Bou Maqueda, Enric. La invenció de l'espai. Ciutat i viatge. Valencia: Universitat de València; 2013. 336 p.

Copiar al portapapeles