Product Documents

Submatèries: història contemporània

Idioma: català

Any ed.: 2010

La instauració del franquisme al País Valencià fou un procés de violència, repressió i imposició. Però no tota la població valenciana ho visqué de la mateixa manera: la classe benestant, que havia perdut poder durant la II República espanyola i, sobretot, durant la Guerra Civil, pogué recuperar tot allò que li havia pertangut. Persones com Francisco Javier Planas de Tovar, Joan Flors o Joaquim Manglano, el baró de Càrcer, són, potser, poc conegudes avui dia, però durant la primera postguerra foren de les més influents al País Valencià. A través de l'estudi de les principals institucions locals i provincials de València i de Castelló de la Plana, aquest treball recupera els noms del personal polític del primer franquisme. I a través d'ells, s'analitzen els conflictes entre institucions, entre les diferents faccions de la dreta i entre velles i noves generacions de l'oligarquia.

PRÒLEG

Preàmbul

El feixisme valencià: dels orígens al Partit Únic

Els orígens del feixisme valencià

La Prefectura Provincial de Castelló de la Plana

La Prefectura Provincial de València

La fet i de les jons a València i Castelló

La dreta valenciana i la pugna pels ajuntaments de postguerra

La dreta valenciana abans de la guerra

L’Ajuntament de Castelló de la Plana

L’Ajuntament de València

Les diputacions: de la reconstrucció econòmicaa la «representació de la riquesa provincial»

Els efectes de la guerra

La Diputació de Castelló de la Plana

La Diputació de València

El testimoni de la repressió: de la Cinquena Columnaals governs civils

Els enemics a l’interior: l’anomenada Cinquena Columna

Els governadors de Castelló de la Plana

Francisco Javier Planas de Tovar, governador civil de València

Les actuacions dels governadors civils

Els empresaris valencians: de les colònies de les entitats econòmiques franquistes

Les colònies de valencians

La Comissió d’Incorporació Industrial i Mercantil (CIIM)

Les cambres de Comerç, Indústria i Navegació

Un epíleg per al País Valencià

Quadres

Fonts i bibliografia

Ginés i Sànchez, A. [Andreu] (2010). La instauració del franquisme al País Valencià. Universitat de València.

Ginés i Sànchez, Andreu. La instauració del franquisme al País Valencià. Universitat de València, 2010.

GINÉS I SÀNCHEZ, Andreu. La instauració del franquisme al País Valencià. Valencia: Universitat de València, 2010. ISBN 978-84-370-7811-3.

Ginés i Sànchez, Andreu. La instauració del franquisme al País Valencià. Valencia: Universitat de València; 2010. 384 p.