La historia de la medicina española de Hernández Morejón y de Chinchilla

Edición facsímil e índices

José Luis Fresquet Febrer, M. Luz López Terrad, Carla P. Aguirre Marco, eds.

ISBN: 978-84-370-6598-4

Matèria: ciències, història de la ciència i documentaciò

Any ed.: 2007

Enquadernació: CD-ROM

Els principals cultivadors de la historiografia mèdica a l'Espanya de la primera meitat del segle XIX van ser Antonio Hernández Morejón (1773-1836) i Anastasio Chinchilla Piqueras (1801-1867). El primer, nascut a Castella, es va formar a València; el segon va nàixer a Ayora (València) i també es va formar en la Facultat de Medicina de València. Les obres que ací presentem no són autèntiques exposicions històriques, sinó repertoris bibliogràfics la intenció dels quals va ser, bàsicament, reivindicar la importància de la nostra tradició mèdica nacional. Aquesta tendència no va ser exclusivament espanyola.