Product Documents

La Guerra Civil als Països Catalans (1936-1939)

Pelai Pagès i Blanch, dir.

Col·lecció: Història i Memòria del Franquisme, 16

ISBN: 978-84-370-6735-3

Matèria: història

Submatèries: història contemporània

Idioma: català

Any ed.: 2007

Setanta anys després d'haver-se iniciat, la Guerra Civil segueix despertant interès arreu del món. Com s'ha destacat sovint, és el conflicte bèl·lic que, després de la Segona Guerra Mundial, més bibliografia ha generat al llarg de tota la història. I al mateix temps segueix generant controvèrsies polítiques i debats ciutadans més enllà de l'estricta discussió científica i historiogràfica. La raó de tot plegat és molt simple: queden encara moltes llacunes per omplir, moltes incògnites per resoldre d'aquella guerra. La societat, en el seu conjunt, no s'ha enfrontat cara a cara, obertament, amb tots els aspectes conflictius que resten pendents. Hi ha hagut, també, massa silencis i massa pors. Però és evident que no es podrà passar pàgina de la història de la Guerra Civil, no es podran considerar superades totes les seues conseqüències fins que d'una manera decisiva no siguem capaços d'enfrontar-nos, sense prejudicis ni reticències, amb el passat. Com s'ha dit tantes vegades, un poble que no coneix la seua història corre perill de repetir-la. Aquest és, justament, el repte de futur. I les aportacions d'aquest llibre són una contribució, des de la perspectiva de la història, per superar aquest passat.

Introducció

LA GUERRA CIVIL, SETANTA ANYS DESPRÉS

La Guerra Civil, setanta anys després

LES JORNADES DE JULIOL DE 1936 ALS PAÏSOS CATALANS

Els fets del 19 de juliol a Catalunya

Història d’un fracàs. València, juliol de 1936

Les jornades de juliol de 1936 a Mallorca

LA REVOLUCIÓ POLÍTICA A LA REREGUARDA REPUBLICANA: L’EVOLUCIÓ DE LES FORCES POLÍTIQUES I SOCIALS

De tot el poder per als comitès a tot el poder per al Govern

La guerra a Catalunya. 70 anys

El bloc antifeixista al País Valencià durant la Guerra Civil

La zona republicana de les Illes Balears durant la Guerra Civil. Els comitès antifeixistes i els partits polítics

LA REVOLUCIÓ ECONÒMICA I SOCIAL: LES COL·LECTIVITZACIONS INDUSTRIALS I AGRÍCOLES

Les col·lectivitzacions a Catalunya durant la Guerra Civil. Crítica i vindicació

La revolució social: les col·lectivitzacions al País Valencià

LES REPRESSIONS DURANT LA GUERRA CIVIL

Les repressions durant la Guerra Civil al Principat i al País Valencià

Les repressions de 1936-1939 a les Illes Balears. Una anàlisi comparativa

L’ESGLÉSIA CATÒLICA DAVANT LA GUERRA CIVIL

L’Església catòlica davant la Guerra Givil

LES OPERACIONS MILITARS ALS PAÏSOS CATALANS

Les operacions militars als Països Catalans

HISTÒRIA I MEMÒRIA DE LA GUERRA CIVIL

La repressió franquista a València: les fosses comunes del cementeri

El moviment per a la recuperació de la memòria històrica a Mallorca

PROTAGONISTES DE LA HISTÒRIA

En el 70.º aniversario de un cambio histórico

La guerra en el País Valencià, 1936-1939

Les dones, protagonistes de la història

Adelina Kondratieva

Pagès i Blanch, P. [Pelai] (2007). La Guerra Civil als Països Catalans (1936-1939). Universitat de València.

Pagès i Blanch, Pelai. La Guerra Civil als Països Catalans (1936-1939). Universitat de València, 2007.

PAGÈS I BLANCH, Pelai. La Guerra Civil als Països Catalans (1936-1939). Valencia: Universitat de València, 2007. ISBN 978-84-370-6735-3.

Pagès i Blanch, Pelai. La Guerra Civil als Països Catalans (1936-1939). Valencia: Universitat de València; 2007. 408 p.