La Galatea, una novela de novelas

Juan Ramón Muñoz Sánchez

Col·lecció: Oberta, 237

ISBN: 978-84-9134-800-9

Matèria: filologia

Submatèries: filologia espanyola

Any ed.: 2021

Format: 16,5 x 23 cm

Situada en la tradició de la novel·la pastoril espanyola i en deute tant amb l’“Arcàdia” de Jacopo Sannazaro com amb la lírica eclògica clàssica i moderna, “La Galatea” és un “laberint clos” d’amor i de poesia i un “llaç” de narracions. És, certament, una novel·la de novel·les en la qual, d’un relat primari essencialment pastoril que oficia de fil conductor, en suspenen, en un equilibri ponderat, fins a quatre de secundaris: el de Lisandro i Leonida; el de Teolinda, Artidoro, Leonarda i Galercio; el de Timbrio i Silerio, i el de Rosaura, Grisaldo i Artandro. “‘La Galatea’, una novela de novelas” no sols pretén oferir una visió renovada de l’estructura de la novel·la pastoril de Cervantes, sinó també, i sobretot, analitzar en profunditat els quatre episodis, posant l’accent principalment en la funció transcendental que exerceixen en el text.

Biografía

Laura Miñano Mañero es graduada en Estudios Ingleses y en Traducción y Mediación Interlingüística, y doctora en Sociolingüística por la Universitat de València. Entre sus intereses de investigación se encuentran el contacto de lenguas en espacios extremos y la traducción e interpretación en zonas de conflicto. Asimismo, desde el ámbito filológico, explora la literatura del Holocausto, con énfasis en la posmemoria y la transmisión intergeneracional del trauma, centrándose especialmente en la poesía en lengua inglesa de supervivientes de segunda generación desde una perspectiva de género.

Muñoz Sánchez, J. R. [Juan Ramón] (2021). La Galatea, una novela de novelas. Universitat de València.

Muñoz Sánchez, Juan Ramón. La Galatea, una novela de novelas. Universitat de València, 2021.

MUÑOZ SÁNCHEZ, Juan Ramón. La Galatea, una novela de novelas. Valencia: Universitat de València, 2021. ISBN 978-84-9134-800-9.

Muñoz Sánchez, Juan Ramón. La Galatea, una novela de novelas. Valencia: Universitat de València; 2021. 186 p.