Product Documents

La ética en Wittgenstein y el problema del relativismo

Darlei Dall’Agnol

Traducció: Jonathan Elizondo Orozco

Col·lecció: Prismas, 15

ISBN: 978-84-370-9939-2

Matèria: filosofia

Any ed.: 2016

Format: 12,5 x 20,5 cm

Aquest llibre resultarà d'interès tant a lectors no familiaritzats amb el pensament de Wittgenstein, com als que sí ho estan. Encara que hi ha evidències suficients per concloure que Wittgenstein considerava que el seu pensament gravitava entorn a un centre ètic, la veritat és que van ser molt poques les pàgines, i les observacions, en què va explicitar, per dir­ho amb expressió wittgensteiniana, l’«esperit» ètic de la seua obra. Pot ser per aquest motiu de l'escassa atenció que la seua dimensió ètica ha concitat, en comparació amb altres aspectes: la filosofia de la lògica, del llenguatge, de la psicologia, inclús la metafísica … I per això, l'extrema dificultat d’intentar treure a la llum el significat ètic del pensament wittgensteiniano és com intentar precisar la forma i dimensió d'un immens iceberg del que solament una mínima part aflora a la superfície.

Presentación: Wittgenstein y más, por Vicente Sanfélix

Introducción: Un lugar para la ética en la obra de Wittgenstein

Algunos aspectos de la vida de Wittgenstein.

El único libro publicado en vida: el Tractatus logicophilosophicus.

El abandono y la vuelta a la filosofía.

El libro Investigaciones filosóficas

Observaciones finales

1. E l sentido ético del Tractatus: lo que no se puede decir, se debe hablar

Los límites de lo que puede ser dicho

Aquello que solamente puede ser mostrado

Sobre la naturaleza de los juicios éticos

Más allá de la ética: la moralidad.

El sentido ético del Tractatus

El debate actual entre cognitivistas y no-cognitivistas.

2. E l sentido ético de las Investigaciones: la forma de vida humana y sus juegos de lenguaje moral

Algunas observaciones filosóficas sobre la forma de vida humana.

Juegos de lenguaje moral.

3. E l sentido ético del On Certainty: las certezas morales

Sobre el supuesto fundacionismo de Wittgenstein

Las certezas morales y sus funciones en los juegos de lenguaje

Elizondo Orozco, J. [Jonathan] (2016). La ética en Wittgenstein y el problema del relativismo. Universitat de València.

Elizondo Orozco, Jonathan. La ética en Wittgenstein y el problema del relativismo. Universitat de València, 2016.

ELIZONDO OROZCO, Jonathan. La ética en Wittgenstein y el problema del relativismo. Valencia: Universitat de València, 2016. ISBN 978-84-370-9939-2.

Elizondo Orozco, Jonathan. La ética en Wittgenstein y el problema del relativismo. Valencia: Universitat de València; 2016. 160 p.