La Estación de Viticultura y Enología de Requena 1911-2011

Un siglo al servicio del sector vitivinícola, la formación de enólogos y el fomento del cooperativismo

Juan Piqueras Haba

ISBN: 978-84-370-8112-0

Any ed.: 2011

La Estación de Viticultura y Enología de Requena, per la que han passat gairebé un centenar de professionals, compleix cent anys en el 2011. El present llibre vol ser no només una història de la Estación Enológica, sinó també de la viticultura a la comarca de Requena-Utiel, analitzant cadascuna de les principals etapes per les quals ha passat des de començaments del segle XX fins a l'actualitat

La Estación de Viticultura y Enología de Requena compleix en 2011 els cent anys. Per ella ha passat gairebé un centenar de professionals: enginyers i perits agrònoms, químics, biòlegs, enòlegs, analistes, guardes obrers, administratius, etc. i han obtingut el seu títol de capatàs o mestre en viticultura i enologia més de 600 alumnes vinguts de totes les regions vinícoles d'Espanya que després han transferit els seus coneixements a d'altres cellers particulars i cooperatives. Al llarg d'un segle l'EVER ha aportat al sector vitivinícola la seua professionalitat tècnica i el compromís social dels seus directors i empleats. El present llibre vol ser no només una història de la Estación Enológica, sinó també de la viticultura a la comarca de Requena-Utiel, analitzant cadascuna de les principals etapes per les quals ha passat des de començaments del segle XX fins a l'actualitat. .