La Estación de Viticultura y Enología de Requena 1911-2011

Un siglo al servicio del sector vitivinícola, la formación de enólogos y el fomento del cooperativismo

Juan Piqueras Haba

ISBN: 978-84-370-8112-0

Any ed.: 2011

La Estación de Viticultura y Enología de Requena compleix en 2011 els cent anys. Per ella ha passat gairebé un centenar de professionals: enginyers i perits agrònoms, químics, biòlegs, enòlegs, analistes, guardes obrers, administratius, etc. i han obtingut el seu títol de capatàs o mestre en viticultura i enologia més de 600 alumnes vinguts de totes les regions vinícoles d'Espanya que després han transferit els seus coneixements a d'altres cellers particulars i cooperatives. Al llarg d'un segle l'EVER ha aportat al sector vitivinícola la seua professionalitat tècnica i el compromís social dels seus directors i empleats. El present llibre vol ser no només una història de la Estación Enológica, sinó també de la viticultura a la comarca de Requena-Utiel, analitzant cadascuna de les principals etapes per les quals ha passat des de començaments del segle XX fins a l'actualitat. .