Índex del llibre:

La Escuela Francesa de Socioantropología

Entre disciplina científica y compromiso social

Salvador Juan

Col·lecció: Prismas

ISBN: 978-84-370-9248-5

Matèria: filosofia

Any ed.: 2014

Aquest volum aborda la història intel·lectual de l'Escola Francesa de Socioantropologia més enllà de la cronologia. Es reconstrueixen els orígens intel·lectuals, la gènesi i el desenvolupament fins a les seues prolongacions actuals, d'un corrent de pensament i recerca social determinant en la sociologia francesa i, per tant, europea

Altres formats:

eBook

Aquest volum aborda la història intel·lectual o sociològica de l'Escola Francesa de Socioantropologia més enllà de la cronologia, subratllant l'elaboració col·lectiva d'un pensament, una manera d'enfocar el món social i els fets aplicable tant ahir com a avui. Una aproximació a l'obra i la irradiació d'autors com Durkheim, Mauss, Simiand o Halbwachs, Balandier, Gurvitch, Duvignaud o Dominique Schnapper, a creacions com a 'L'Année sociologique', a una aventura intel·lectual i a profundes repercussions socials i polítiques que han deixat una empremta inconfusible en la França contemporània. En aquest llibre es reconstrueixen els orígens intel·lectuals, la gènesi i el desenvolupament fins a les seues prolongacions actuals, d'un corrent de pensament i recerca social determinant en la sociologia francesa i, per tant, europea.