Declaració dels drets de la dona i la ciutadana i altres escrits

Olympe de Gouges

Traducció: Laura Peris Bolta i Vicent Olmos Tamarit

Col·lecció: Breviaris, 28

ISBN: 978-84-9134-791-0

Matèria: estudis feministes, sociologia i política

Idioma: català

Any ed.: 2021

Format: 10,5 x 18 cm

El treball més emblemàtic d’Olympe de Gouges, “Declaració dels drets de la dona i la ciutadana”, no és sinó un dels molts textos que l’autora va publicar en defensa de les dones, alguns dels quals es recullen en aquest volum juntament amb alguns dels seus escrits polítics més representatius. Com a activista molt present en la quotidianitat política, mentre assistia a les històriques convocatòries que conformaren el procés revolucionari francès, va elaborar un munt d’opuscles amb els quals intentava influir en una societat que no escoltava les dones i advocar en contra del centralisme francès, de l’esclavitud i el racisme o de la parcialitat judicial.

ÍNDEX

Introducció

Declaració dels drets de la dona i la ciutadana

Carta al poble o projecte d’un fons patriòtic

El crit del savi

Acció heroica d’una francesa o França salvada per les dones

El sentit comú de l’home francès

Les tres urnes

D’una patriota perseguida, a la Convenció Nacional

de Gouges, O. [Olympe] (2021). Declaració dels drets de la dona i la ciutadana i altres escrits. Universitat de València.

de Gouges, Olympe. Declaració dels drets de la dona i la ciutadana i altres escrits. Universitat de València, 2021.

DE GOUGES, Olympe. Declaració dels drets de la dona i la ciutadana i altres escrits. Valencia: Universitat de València, 2021. ISBN 978-84-9134-791-0.

de Gouges, Olympe. Declaració dels drets de la dona i la ciutadana i altres escrits. Valencia: Universitat de València; 2021. 90 p.