La Corte de Felipe IV se viste de fiesta

La entrada de Mariana de Austria (1649)

Teresa Zapata Fernández de la Hoz

ISBN: 978-84-913-3027-1

Matèria: història

Submatèries: història moderna

Any ed.: 2017

L'entrada solemne de Mariana d'Àustria, filla de l'emperador Ferran III, en la Vila i Cort el 15 de novembre de 1649 va ser l'esdeveniment polític, social, artístic i festiu més important de la primera meitat del segle XVII, amb el qual l'ajuntament li va donar la benvinguda i li va fer lliurament de les claus de la ciutat. Monumentals arcs de triomf, galeries amb estàtues, muntanyes parnasos, templets, arbres genealògics, carros triomfals es van aixecar al llarg de l'itinerari real, realitzats pels millors arquitectes, pintors i escultors de la Cort, que van crear fastuoses arquitectures de materials peribles, decorades amb quadres, estàtues daurades o platejades, emblemes, inscripcions i poesies en llatí i castellà, que durant unes hores van transformar la humil Vila de Madrid en una ciutat monumental, fantàstica, somiada.

Zapata Fernández de la Hoz, T. [Teresa] (2017). La Corte de Felipe IV se viste de fiesta. La entrada de Mariana de Austria (1649). Universitat de València.

Zapata Fernández de la Hoz, Teresa. La Corte de Felipe IV se viste de fiesta. La entrada de Mariana de Austria (1649). Universitat de València, 2017.

ZAPATA FERNÁNDEZ DE LA HOZ, Teresa. La Corte de Felipe IV se viste de fiesta. La entrada de Mariana de Austria (1649). Valencia: Universitat de València, 2017. ISBN 978-84-913-3027-1.

Zapata Fernández de la Hoz, Teresa. La Corte de Felipe IV se viste de fiesta. La entrada de Mariana de Austria (1649). Valencia: Universitat de València; 2017. 422 p.