Índex del llibre:

Fitxa Llibre:

La construcción del relato político

Crear historias para ganar votos

F. Xavier Ruiz Collantes

Pròleg de Lasse Thomassen

Col·lecció: Aldea Global, 39

ISBN: 978-84-9134-363-9

Matèria: sociologia i política

Coeditor: Universitat Autònoma de Barcelona, Universitat Jaume I, Universitat Pompeu Fabra

Any ed.: 2019

Pàgines: 464

Aquest llibre tracta de com s’estructuren i configuren els discursos electorals per a influir en els electors respecte a la seua opció de vot. La perspectiva que es pren ací és que els discursos polítics són fonamentalment relats, que posseeixen una estructura profunda narrativa i que, per tant, conten històries. S’ofereixen models teòrics i analítics i s’acompanyen amb exemplificacions d’un gran nombre de discursos tant de l’escena política espanyola com internacional.

Com s’estructuren i configuren els discursos electorals per a influir en els electors respecte a la seua opció de vot? La perspectiva que es pren ací és que els discursos polítics són fonamentalment relats, que posseeixen una estructura profunda narrativa i que, per tant, conten històries. Són relats en els quals apareix el líder polític, sectors de ciutadans, personatges abstractes i valors com ara la nació, el progrés o la llibertat, metes a aconseguir i missions a realitzar. Entorn dels discursos electorals hi ha diferents preguntes que són fonamentals: quina és l’estructura fonamental dels discursos electorals, quin tipus de recursos discursius utilitzen, com aquests recursos es relacionen entre si, com els discursos electorals poden afectar les motivacions, actituds i accions dels electors. Els discursos electorals són eines fonamentals en la definició dels mapes de forces polítiques que es donen en els diferents països, de les relacions entre elles i de les relacions d’aquestes forces amb els ciutadans o sectors socials específics. S’ofereixen models teòrics i analítics i s’acompanyen amb exemplificacions d’un gran nombre de discursos tant de l’escena política espanyola com internacional.