Product Documents

La construcción del relato político

Crear historias para ganar votos

F. Xavier Ruiz Collantes

Pròleg de Lasse Thomassen

Col·lecció: Aldea Global, 39

ISBN: 978-84-9134-363-9

Matèria: sociologia i política

Coeditor: Universitat Autònoma de Barcelona, Universitat Jaume I, Universitat Pompeu Fabra

Any ed.: 2019

Pàgines: 464

E-book disponible en la teua plataforma digital habitual

Com s’estructuren i configuren els discursos electorals per a influir en els electors respecte a la seua opció de vot? La perspectiva que es pren ací és que els discursos polítics són fonamentalment relats, que posseeixen una estructura profunda narrativa i que, per tant, conten històries. Són relats en els quals apareix el líder polític, sectors de ciutadans, personatges abstractes i valors com ara la nació, el progrés o la llibertat, metes a aconseguir i missions a realitzar. Entorn dels discursos electorals hi ha diferents preguntes que són fonamentals: quina és l’estructura fonamental dels discursos electorals, quin tipus de recursos discursius utilitzen, com aquests recursos es relacionen entre si, com els discursos electorals poden afectar les motivacions, actituds i accions dels electors. Els discursos electorals són eines fonamentals en la definició dels mapes de forces polítiques que es donen en els diferents països, de les relacions entre elles i de les relacions d’aquestes forces amb els ciutadans o sectors socials específics. S’ofereixen models teòrics i analítics i s’acompanyen amb exemplificacions d’un gran nombre de discursos tant de l’escena política espanyola com internacional.

Citació

Ruiz Collantes, F. X. [Francesc Xavier] (2019). La construcción del relato político. Crear historias para ganar votos. Universitat de València.

Ruiz Collantes, Francesc Xavier. La construcción del relato político. Crear historias para ganar votos. Universitat de València, 2019.

RUIZ COLLANTES, Francesc Xavier. La construcción del relato político. Crear historias para ganar votos. Valencia: Universitat de València, 2019. ISBN 978-84-9134-363-9.

Ruiz Collantes, Francesc Xavier. La construcción del relato político. Crear historias para ganar votos. Valencia: Universitat de València; 2019. 464 p.

Copiar al portapapeles