La circulación del saber científico en los siglos XIX y XX

José Antonio Díaz Rojo, ed.

ISBN: 978-84-370-8098-7

Matèria: història de la ciència i documentaciò

Any ed.: 2011

Aquest volum col·lectiu recull un conjunt de contribucions d'investigadors de l'Institut d'Història de la Medicina i de la Ciència López Piñero, entorn de la circulació dels coneixements i pràctiques científiques en l'Edat contemporània i inclou una revisió historiogràfica dels principals estudis publicats sobre les matemàtiques a Índia antiga i medieval des del segle XII.

Aquest volum col·lectiu recull un conjunt de contribucions d'investigadors de l'Institut d'Història de la Medicina i de la Ciència López Piñero, entorn de la circulació dels coneixements i pràctiques científiques en l'Edat contemporània. Concebuts des d'enfocaments, metodologies i temàtiques diferents, la idea comuna dels diferents capítols de l'obra és que la producció, la comunicació, la difusió i la recepció de la ciència no constitueixen fases, etapes o moments successius i independents que formen part d'un procés lineal i unidireccional. Molt al contrari, es considera que la ciència és una activitat social que es genera, s'actualitza, es recrea i es reprodueix constantment en àmbits diversos, des del treball de laboratori fins a les controvèrsies socials sobre la ciència en l'esfera pública.