La cientificidad del diseño inteligente

Perspectivas actuales del debate entre evolucionismo y creacionismo en la sentencia Tammy Kitzmiller y otros contra el Distrito Escolar de Dover

Vicente Claramonte Sanz

Col·lecció: Propuestas. Serie Monografías

ISBN: 978-84-370-7465-8

Matèria: ciències, dret

Submatèries: biologia

Coeditor: Tirant lo Blanch

Any ed.: 2009

La hipòtesi del disseny intel·ligent és presentada com l'última proposta creacionista per a establir un discurs científic. Partint d'un precedent dictat en la jurisprudència nord-americana, l'autor analitza en aquesta obra l'estatus epistemològic del disseny intel·ligent a la llum d'una perspectiva històrica, filosòfica, sociològica, jurídica i científica

En 2009 es commemora el bicentenari del naixement de Charles Robert Darwin, i el 150 aniversari de la publicació de L'origen de les espècies. Segle i mig després de divulgar-se la seva teoria, segueix vigent el debat entre evolucionisme i creacionisme, com concepcions divergents a l'explicar el sorgiment i la transformació dels éssers vius. La hipòtesi del disseny intel·ligent és presentada pels seus partidaris com l'última proposta creacionista per a establir un discurs científic. Partint d'un precedent dictat en la jurisprudència nord-americana, l'autor analitza en aquesta obra l'estatus epistemològic del disseny intel·ligent a la llum d'una perspectiva històrica, filosòfica, sociològica, jurídica i científica, brindant al lector una reflexió oberta sobre si pot ser considerat pròpiament ciència rigorosa.