Product Documents

La autonomía del diseño. Diseño como categoría estética

Fernando Infante del Rosal

Col·lecció: Creativitat & Recerca, 9

ISBN: 978-84-9133-138-4

Matèria: art

Submatèries: arts plàstiques

Any ed.: 2018

Infante del Rosal, des de la reflexió filosòfica, desenvolupa un nou enfocament en l’estudi del disseny a partir de propostes estètiques en un intent per variar els paradigmes establerts en la relació entre tots dos camps. El disseny és presentat com un àmbit autònom, amb horitzons més amplis respecte als que freqüentment se li solen assignar. S’hi analitza el diferent tractament amb el qual l’Estètica ha observat les arts heterònomes i autònomes i es destaca les possibilitats d’aquestes últimes com a formadores del concepte de llibertat en clau simbòlica, mentre que les primeres emprenen aquest procés des de postures fàctiques. Més enllà dels seus trets com a realitats històriques o maneres de fer, art i disseny esdevenen categories alternatives i relacionades, dues maneres de ser en aquests jocs fonamentals de la producció, la ideació, la creació i la troballa.

Infante del Rosal, F. [Fernando] (2018). La autonomía del diseño. Diseño como categoría estética. Universitat de València.

Infante del Rosal, Fernando. La autonomía del diseño. Diseño como categoría estética. Universitat de València, 2018.

INFANTE DEL ROSAL, Fernando. La autonomía del diseño. Diseño como categoría estética. Valencia: Universitat de València, 2018. ISBN 978-84-9133-138-4.

Infante del Rosal, Fernando. La autonomía del diseño. Diseño como categoría estética. Valencia: Universitat de València; 2018. 172 p.