Índex del llibre:

La autonomía del diseño. Diseño como categoría estética

Fernando Infante del Rosal

ISBN: 978-84-9133-138-4

Matèria: art

Submatèries: arts plàstiques

Any ed.: 2018

Pàgines: 172

Sota aquest títol, Fernando Infante obri una reflexió filosòfica on l'estètica s'endinsa en la noció de disseny. Disseny i art són dues formes d'abordar el lliure joc entre imaginació i enteniment del qual parlava Kant. I si l'art aprofundeix en el vessant de la llibertat del joc, el disseny ho farà en el de la llei. L'artista extrau plaer gaudint del vessant de la llibertat del joc, el dissenyador l’extrau del gaudi de la llei.

Aquesta edició correspon al llibre núm. 9 de la Col·lecció Creativitat i Recerca dirigida des del Centre de Documentació d'Art Valencià Contemporani de la Universitat de València. Fernando Infante obri una reflexió filosòfica on l'estètica s'endinsa en la noció de disseny. Així, disseny i art són dues formes d'abordar el lliure joc entre imaginació i enteniment del qual parlava Kant. I si l'art aprofundeix en el vessant de la llibertat del joc, el disseny ho farà en el de la llei. Més enllà dels seus trets com a realitats històriques o maneres de fer, art i disseny vindrien a ser en aquest sentit categories alternatives i relacionades, dues maneres de ser en aqueixos jocs fonamentals de la producció, la ideació, la creació i la troballa. Assumit aquest caràcter general de tots dos dominis, l'estètica, com a disciplina filosòfica, pot recuperar un marc d'interès més ampli, marc a què va renunciar en el seu compromís amb la fonamentació i defensa de l'art.