L'oposició universitària al franquisme

València, 1939-19975

Benito Sanz Díaz, Mª Ferranda Martí Campoy, dirs.

ISBN: 978-84-370-9122-8

Matèria: història

Submatèries: història contemporània

Idioma: català

Any ed.: 2013

Distribuït en fascicles per la revista DISE durant el curs 1995/96, aquest volum pretén donar a conèixer a les generacions posteriors, els 40 anys de la vida acadèmica de la Universitat de València. L'obra contribueix a forjar millor el sentit del passat i present, i encarar el futur amb el propòsit de millorar i aprofundir la nostra democràcia, i la qualitat de la nostra vida cívica i col·lectiva.

La dictadura del general Franco va marcar una bona part de la història d'Espanya (1939-1975). Malgrat els documents que s'han destruït o la dificultat d'accés a deter¬minats arxius, el franquisme va deixant de ser «una zona molt fosca» i dóna més claredat, gràcies a la tasca incansable de la investigació històrica, que es plasma en llibres, articles o tesis doctorals. Aquest volum es va distribuir en nou fascicles a través de la revista DISE de la Universitat de València durant el curs 1995/96, i se'n va fer una edició en forma de llibre. L'objectiu principal de l'obra és donar a conèixer e a les generacions posteriors, els 40 anys de la vida acadèmica de la Universitat de València. L'obra contribueix a forjar millor el sentit del passat i present, i encarar el futur amb el propòsit de millorar i aprofundir la nostra democràcia, i la qualitat de la nostra vida cívica i col·lectiva.