L'obra literària de Jordi Pere Cerdà: una mirada geocrítica

Matèria: filologia

Submatèries: filologia catalana

Idioma: català

Coeditor: Publicacions de l'Abadia de Montserrat, Institut Interuniversitari de Filologia Valenciana

Any ed.: 2021

Format: 14 x 19,5 cm

Un recorregut, des d’un punt de vista geoliterari, per l’obra literària del dramaturg, poeta, novel·lista i folklorista Jordi Pere Cerdà (Sallagosa, 1920 - Perpinyà, 2011), pseudònim d’Antoni Cayrol, que s’aproxima a la seua vida i obra des de diversos prismes: d’una banda, es retrata l’entorn natural més immediat a Cerdà, una natura que s’expressa amb força i on la petjada de l’ésser humà és més feble; de l’altra, també es descriu l’espai més estriat o saturat de línies, barreres i conflictes socials i polítics, on l’individu adquireix més rellevància amb el seu compromís en aquests conflictes. L’estudi també s’interessa per explorar les intimitats de l’ésser, tant del mateix Cerdà com dels seus veïns en la comarca rural, pirinenca i transfronterera de la Cerdanya, el que ens permet endinsar-nos en les arrels de la societat cerdana i nord-catalana durant els convulsos anys centrals del segle XX, de la mà dels mots ‘cerdanians’. Uns mots que s’acompanyen de nombroses aportacions teòriques que enriqueixen i contextualitzen els desafiaments espacials i cognitius que recorre aquesta geografia literària sobre Jordi Pere Cerdà.

Marqués Meseguer, J. [Josep] (2021). L'obra literària de Jordi Pere Cerdà: una mirada geocrítica. Universitat de València.

Marqués Meseguer, Josep. L'obra literària de Jordi Pere Cerdà: una mirada geocrítica. Universitat de València, 2021.

MARQUÉS MESEGUER, Josep. L'obra literària de Jordi Pere Cerdà: una mirada geocrítica. Valencia: Universitat de València, 2021. ISBN 978-84-9191-178-4.

Marqués Meseguer, Josep. L'obra literària de Jordi Pere Cerdà: una mirada geocrítica. Valencia: Universitat de València; 2021. 212 p.