L'herbari: mates, herbes i falgueres (2ª Ed.)

Jaume Llistosella, Antoni Sànchez-Cuxart

ISBN: 978-84-9134-438-4

Matèria: ciències

Submatèries: biologia

Idioma: català

Coeditor: Publicacions i edicions de la Universitat de Barcelona

Any ed.: 2019

Enquadernació: cartoné

Pàgines: 356

Aquest herbari està format per la reproducció de 305 espècies de plantes que pertanyen a 241 gèneres diferents, repartits en 74 famílies, i que corresponen a les mates, herbes i falagueres més representatives del nostre país. Les il·lustracions de cada planta s'han realitzat mitjançant sistemes digitals, reproduint en cada cas la planta a manera de plec d'herbari.

En aquest herbari es reprodueixen 305 espècies de plantes que pertanyen a 241 gèneres, repartits en 74 famílies, i que corresponen a les mates, les herbes i les falgueres més representatives de la península Ibèrica i les Balears. Les imatges, obtingudes mitjançant sistemes digitals, presenten les plantes a mida natural en forma de plecs d’herbari, i cada una va acompanyada d’una fitxa descriptiva que inclou el nom científic i el popular, les principals característiques i els hàbits, l’ambient on viu i el mes de floració. En alguns casos s’han ampliat els elements distintius per tal de facilitar-ne l’observació i aplegar en una mateixa pàgina els diversos estadis fenològics de la planta (fulles, flors i fruits), elements que sovint només es poden observar en estacions de l’any diferents. El detall i la claredat amb què es tracten els continguts fan d’aquesta obra un òptim recurs pedagògic per a les aules i els centres que es dediquen a les activitats relacionades amb la natura, com també una eina molt útil per als amants de la botànica i la jardineria.