L'artista en el laboratori

Pinzellades sobre art i ciència

Xavier Duran

Col·lecció: Sense Fronteres, 26

ISBN: 978-84-9824-238-6

Matèria: art, ciències

Submatèries: arts plàstiques, química

Idioma: català

Coeditor: Càtedra de Divulgació de la Ciència, Edicions Bromera

Any ed.: 2007

Art i ciència, que per a molta gent poden semblar dues activitats ben separades, han tingut i tenen molts punts en comú. Al llarg de la història, artistes i científics s'han proporcionat mútuament eines de treball, nous materials o motius d'inspiració. En aquesta obra, s'expliquen de manera amena i assequible temes com el descobriment de nous pigments gràcies a l'evolució de la química o les tècniques modernes que permeten conéixer molts detalls sobre obres pictòriques, estudiar estils i detectar fraus o datacions equivocades. A més a més, s'explora la visió del món que es desprén de diverses obres a partir de la influència mútua entre l'art, d'una banda, i l'astronomia, la biologia, les matemàtiques o la física, de l'altra.

Duran, X. [Xavier] (2007). L'artista en el laboratori. Pinzellades sobre art i ciència. Universitat de València.

Duran, Xavier. L'artista en el laboratori. Pinzellades sobre art i ciència. Universitat de València, 2007.

DURAN, Xavier. L'artista en el laboratori. Pinzellades sobre art i ciència. Valencia: Universitat de València, 2007. ISBN 978-84-9824-238-6.

Duran, Xavier. L'artista en el laboratori. Pinzellades sobre art i ciència. Valencia: Universitat de València; 2007. 264 p.