Alexandre Bataller Català

Matèria: filologia

Submatèries: filologia catalana

Idioma: català

Coeditor: Publicacions de l'Abadia de Montserrat, Institut Interuniversitari de Filologia Valenciana

Any ed.: 2018

Format: 14 x 19,5 cm

Pàgines: 308

Aquest llibre presenta l’edició crítica del ‘Llibre de les costumes dels hòmens e dels oficis dels nobles sobre lo joc dels escachs’, la primera traducció catalana del ‘Liber de moribus’, l’exitosa moralització llatina sobre el joc dels escacs, escrita a Gènova pel frare dominicà Jaume de Cèssulis, al voltant de 1300. S’hi edita el ms. 921 de la BNE, que transmet una traducció cancelleresca datada al voltant de 1370, anterior a una segona traducció de primeries del segle XV. La present edició incorpora un estudi literari i lingüístic, a més d’uns apèndixs que contenen un glossari, un índex de noms i la relació de fonts dels "exempla" i "sententiae". El llibre és, en essència, un tractat moral de govern polític i d’ètica social que estableix, molt encertadament, una analogia entre el joc dels escacs i la societat feudal.

Bataller Català, A. [Alexandre] (2018). Jaume de Cèssulis: Libre de les costumes dels hòmens e dels oficis dels nobles sobre lo joc dels escachs. Universitat de València.

Bataller Català, Alexandre. Jaume de Cèssulis: Libre de les costumes dels hòmens e dels oficis dels nobles sobre lo joc dels escachs. Universitat de València, 2018.

BATALLER CATALÀ, Alexandre. Jaume de Cèssulis: Libre de les costumes dels hòmens e dels oficis dels nobles sobre lo joc dels escachs. Valencia: Universitat de València, 2018. ISBN 978-84-9191-025-1.

Bataller Català, Alexandre. Jaume de Cèssulis: Libre de les costumes dels hòmens e dels oficis dels nobles sobre lo joc dels escachs. Valencia: Universitat de València; 2018. 308 p.