Índex del llibre:

Inscripcions romanes del País Valencià, II

1.L'Alt Palància, Edeba, Lasera i els seus territoris. 2.Els Mil·liaris del País Valencià

Josep Corell

Col·lecció: Fonts Històriques Valencianes, 18

ISBN: 978-84-370-6058-3

Matèria: filologia, història

Submatèries: filologia clàssica

Idioma: català

Any ed.: 2005

Altres formats:

Josep Corell, professor durant molts anys de Filologia Clàssica de la Universitat de València, va tenir un bell somni: reunir tot el corpus conegut d'inscripcions romanes al País Valencià. Una tasca ingent i una obra excepcional a la qual ha dedicat gran part de la seua vida. En Fonts Històriques Valencianes apareix ara el segon volum, elaborat amb la col.laboració de Xavier Gómez Font, i dedicat d'una banda a l'Alt Palància, Edeba, Lesera i els seus territoris, i d'altra, als mil.liaris del País Valencià. En total, un centenar d'inscripcions que apareixen ací degudament inventariades i descrites, amb la referència de la seua història des de la primera notícia sobre la seua troballa fins l'actualitat. Cada inscripció apareix fotografiada o dibuixada, datada i acompanyada de la transcripció i la corresponent traducció, així com d'un extens aparat crític que inclou també la bibliografia i els comentaris (epigràfics, onomàstics, lingüístics i històrics) que han generat. A poc a poc, el bell somni del professor Corell es fa realitat i no tardarem molt a disposar de la publicació de tot el corpus d'inscripcions romanes en terres valencianes.