Product Documents

Submatèries: filologia clàssica

Idioma: català

Any ed.: 2005

E-book disponible en la teua plataforma digital habitual

Llibre en accés obert

Josep Corell, professor durant molts anys de Filologia Clàssica de la Universitat de València, va tenir un bell somni: reunir tot el corpus conegut d'inscripcions romanes al País Valencià. Una tasca ingent i una obra excepcional a la qual ha dedicat gran part de la seua vida. En Fonts Històriques Valencianes apareix ara el segon volum, elaborat amb la col.laboració de Xavier Gómez Font, i dedicat d'una banda a l'Alt Palància, Edeba, Lesera i els seus territoris, i d'altra, als mil.liaris del País Valencià. En total, un centenar d'inscripcions que apareixen ací degudament inventariades i descrites, amb la referència de la seua història des de la primera notícia sobre la seua troballa fins l'actualitat. Cada inscripció apareix fotografiada o dibuixada, datada i acompanyada de la transcripció i la corresponent traducció, així com d'un extens aparat crític que inclou també la bibliografia i els comentaris (epigràfics, onomàstics, lingüístics i històrics) que han generat. A poc a poc, el bell somni del professor Corell es fa realitat i no tardarem molt a disposar de la publicació de tot el corpus d'inscripcions romanes en terres valencianes.

Citació

Corell Vicent, J. [Josep] (2005). Inscripcions romanes del País Valencià, II. 1.L'Alt Palància, Edeba, Lasera i els seus territoris. 2.Els Mil·liaris del País Valencià. Universitat de València.

Corell Vicent, Josep. Inscripcions romanes del País Valencià, II. 1.L'Alt Palància, Edeba, Lasera i els seus territoris. 2.Els Mil·liaris del País Valencià. Universitat de València, 2005.

CORELL VICENT, Josep. Inscripcions romanes del País Valencià, II. 1.L'Alt Palància, Edeba, Lasera i els seus territoris. 2.Els Mil·liaris del País Valencià. Valencia: Universitat de València, 2005. ISBN 978-84-370-6058-3.

Corell Vicent, Josep. Inscripcions romanes del País Valencià, II. 1.L'Alt Palància, Edeba, Lasera i els seus territoris. 2.Els Mil·liaris del País Valencià. Valencia: Universitat de València; 2005. 316 p.

Copiar al portapapeles